یک رکورد تاریخی از سامورایی‌ها

یک رکورد تاریخی از سامورایی‌ها


تیم‌ملی فوتبال ژاپن در بازی پایانی خود از گروه E جام جهانی در ورزشگاه خلیفه اسپانیا را شکست داد و با 6 امتیاز برای بار اول به عنوان صدرنشین، برای چهارمین بار به دور دوم جام جهانی صعود کرد که این نخستین باری بود که آن‌ها می‌توانستند در دو دوره متوالی صعود را تجربه کنند.
ژاپن دوباره دنیا را شوکه کرد. پس از آنکه آن‌ها در نخستین بازی مقابل آلمان، قهرمان سابق جهان را شکست داده بودند، این بار نوبت به قهرمان دیگر جهان رسید که مقابل ژاپن تسلیم بشود. دو پیروزی مقابل دو غول بزرگ فوتبال جهان که در هفتمین جام جهانی ژاپن، نشانه محکمی از رشد فوتبال این کشور محسوب می‌شود.
جالب است بدانید در جام جهانی فرانسه بازیکنان ژاپن همه از جی لیگ به تیم‌ملی ملحق شده بودند، اما اکنون همه ستاره‌های ژاپن در اروپا زندگی و بازی می‌کنند و برخی از آن‌ها مثل تاکهیرو تومیاسو در آرسنال، یکی از بهترین بازیکنان است. همه این‌ها نشانگر رشد در طول روزهایی است که بازیکنان قدرت فردی خود را بهبود بخشیدند و جایگاهشان را از یک تیم پرتلاش و بازنده به برنده مقابل حریفان قوی تغییر دادند. در این جام نخستین بازی ژاپن مقابل آلمان بود. آلمان در نیمه اول فشار زیادی به سامورایی‌ها وارد کرد و آن‌ها با سرسختی از دروازه خود دفاع کردند، اما در نیمه دوم، بازیکنان سریع و فنی ژاپن با تعویض‌های سرمربی، دفاع آلمان را به هم زدند و در هشت دقیقه پایانی دو گل به ثمر رساندند تا آلمان در همان اولین مسابقه، سیلی محکمی از حریف دریافت کند.
ژاپن در بازی دوم با خیال آسوده به دیدار کاستاریکا رفت، اما حریف قرمزپوش درس بزرگی به آن‌ها داد و در شرایطی که همه از شکست این تیم آسیایی تعجب کرده بودند، هاجیمه موریاسو مربی ژاپن، بازیکنان را جمع کرد و به آن‌ها گفت نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم اما آینده را حتماً عوض می‌کنیم.تیم ژاپن از شوک شکست بیرون آمد و در فاصله کوتاه بازی کاستاریکا و اسپانیا، کارکنان تیم، مربیان و آنالیزورها همه کار برای بازگرداندن ذهنی بازیکنان انجام دادند و این باور را در ذهن تیم به وجود آوردند که باید فقط اسپانیا را شکست بدهیم. این نکته مهم و کلیدی فوتبال ژاپن است؛ تاب‌آوری در مقابل ناملایمات. چیزی که رشد فوتبال ژاپن را پایه‌ریزی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه