فستیوال کم‌ستاره

جام جهانی بدون پنج بازیکن برتر جهان

فستیوال کم‌ستاره

جام جهانی قطر، شرایط عجیبی را سپری می‌کند. بسیاری از ستاره‌های جهان یا تیمشان مجوز حضور در جام جهانی را بدست نیاورده، یا به‌خاطر مصدومیت از این جام دور مانده‌اند. ستاره‌های باقیمانده هم حذف غافلگیرکننده‌ای از این جام داشتند. حالا پس از پایان روز دوم مرحله یک هشتم نهایی، جام جهانی کم ستاره‌تر از همیشه شده است. از پنج بازیکن برتر جهان در سال 2022، حتی یک نفر در قطر حضور ندارد.


صلاح بدشانس
محمد صلاح پنجمین بازیکن برتر جهان در مراسم توپ طلای 2022 بود. او به همراه مصر، برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کرد اما در انتخابی جام، بدشانسی آورد. در آخرین مرحله که به صورت تک حذفی برگزار می‌شد، مصر در قرعه کشی با سنگال، صدرنشین قاره آفریقا در رنکینگ فیفا و قهرمان جام ملت‌ها برخورد کرد و حذف شد.

لیست مصدومان
کریم بنزما، برنده توپ طلا و سادیو مانه، نزدیک‌ترین رقیب او و نفر دوم این لیست، مصدومان بزرگ جام جهانی بودند. هر دو آن‌ها، مدت کوتاهی پیش از شروع جام مصدوم شدند و نتوانستند برای تیمشان به میدان بروند. 
دیدیه دشان هم رسماً درها را برای بازگشت او بست. مانه هم که مشخص بود جام جهانی را از دست داده، بازی‌های سنگال را از تلویزیون تماشا کرد و تیمش هم، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل انگلیس باخت و از رقابت‌ها کنار رفت.

حذف زودهنگام
بلژیک و نسل طلایی آن، جزو مدعیان جام جهانی قطر محسوب می‌شدند. مدعیانی که در همان مرحله گروهی، با همه ستاره‌ها‌شان از این جام کنار رفتند. کوین دی‌بروینه، سومین بازیکن برتر جهان در بلژیک بازی می‌کرد و در جام جهانی، نمایش‌های ضعیفی داشت. تیبو کورتوا هم‌تیمی او هم، هفتمین بازیکن برتر و بهترین دروازه‌بان در مراسم توپ طلا بود.

آخرین نفر
رابرت لواندوفسکی، آخرین ستاره‌ای بود که به همراه تیمش، از جام جهانی کنار رفتند. لهستان، در مرحله گروهی به زحمت و با درخشش شزنی توانست از گروهش صعود کند. روبه‌رو شدن با فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی، سرنوشت تلخی برای آن‌ها ساخت. فرانسه با درخشش کیلیان امباپه، لهستان را برد و تک گل لواندوفسکی هم تأثیری در حذف آن‌ها نداشت. لواندوفسکی، چهارمین بازیکن برتر جهان در سال 2022 بود. 

خبرنگار: امین غلام نژاد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه