گرفتن مالیات کمتر از واحدهای تولیدی؛ مهم‌ترین مشوق اشتغال‌زایی

گرفتن مالیات کمتر از واحدهای تولیدی؛ مهم‌ترین مشوق اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از واحدهای تولیدی ارزآور، مالیات کمتری گرفته شود، این حرکت نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد مقدس افزود: اگر پیشنهاد شود یک واحد تولیدی هر چه اشتغال‌زایی و ارزآوری بیشتری داشته باشد به همان نسبت مالیات کمتری بپردازد، می‌تواند مشوقی برای تولید باشد. 
گرفتن مالیات کمتر از واحدهای تولیدی؛ مهم‌ترین مشوق اشتغال‌زایی
حسینی گفت: بی‌شک خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی برای حرکت به سمت ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی دارد که باید در این زمینه وارد عمل بشود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی دارد؛ اما تاکنون بالفعل نشده است.
علی‌اصغر عنابستانی افزود: برخلاف همه شعارها، توجه به شرق کشور در بودجه‌های معمول سالیانه و ساختارهای برنامه‌ای بسیار کم است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب بر ظرفیت‌های معدنی، کریدور توسعه شرق، سواحل مکران و همچنین تسریع در اجرای راه‌آهن چابهار- زاهدان - مشهد تأکید می‌کنند؛ اما توجهی به آن نشده و زیرساخت‌ها آماده نیست.
عنابستانی ادامه داد: در نیمه شرقی کشور در مجموع ۳۵کیلومتر آزادراه وجود دارد در حالی که طول آزادراه‌ها در نیمه غربی کشور ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر است. این نمونه‌ای از عدم توازن در توسعه زیرساخت‌ها بین شرق و غرب کشور است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه