بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم رضوی به کودکان

بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم رضوی به کودکان

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی گفت: تئاتر بهترین فرصت برای انتقال آموزه‌های رضوی در رده سنی کودک و نوجوان است.


مهدی سیم‌ریز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: حدود ۱۳ سال است که در حوزه نویسندگی و کارگردانی به ویژه نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارم و در کنار آن نیز به رمان‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی نیز مشغول هستم. در این بازه زمانی حدود ۷۰ درصد آثارم در حوزه دینی و به ویژه رضوی بوده و این یک افتخار بزرگی است که با عنایت حضرت رضا(ع) نصیب بنده شد.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در پاسخ به این پرسش که تئاتر کودک و نوجوان تا چه اندازه توانسته دِین خود را در ترویج فرهنگ رضوی ادا کند، افزود: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی زمینه را برای تولید آثار قوی در حوزه رضوی فراهم کرد و بسیاری از هنرمندان و نمایشگران ما مشغول کارهایی با موضوع رضوی شدند که پیش از آن این اتفاق رخ نداده بود.
وی تئاتر را از مهم‌ترین ابزار در رده سنی کودک و نوجوان به منظور ترویج فرهنگ رضوی و تربیت به شیوه اهل بیت(ع) ذکر کرد.
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با هدف ترویج مفاهیم اخلاقی و تربیتی برگرفته از احادیث رضوی برگزار می‌شود، افزود: تمام آثار باید با موضوعات هشت‌گانه شامل دوستی، مهربانی، احترام به والدین، نظافت، کمک به دیگران، دوری از حسد، هدیه دادن و راست‌گویی ساخته شده و به جشنواره ارسال شود.
وی یادآور شد: این جشنواره به آثاری اختصاص دارد که مستقیماً به زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع) پرداخته یا متضمن محتوایی مرتبط با آن باشد که موضوعات آن مشتمل بر تولد، زندگی و شهادت حضرت؛ سیره، فرهنگ و سبک زندگی رضوی؛ کرامت‌های رضوی؛ توسل به حضرت؛ صحابی و یاران حضرت و فرهنگ زیارت است. گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره به دو شکل زنده و یا ارسال فیلم می‌توانند کارهای خود را برای داوری به دبیرخانه ارائه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه