بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در حرم امام حسین(ع)

بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در حرم امام حسین(ع)

مراسم سالگرد و بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مراسم روز پنجشنبه با حضور گسترده علما و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و فضلای حوزه‌های علمیه نجف و کربلا، اعضای کنسولگری و سفیر ایران و عموم مردم عراق در نزدیکی مرقد آیت‌الله صافی گلپایگانی در صحن حسینی برگزار شد.
در آغاز این مراسم آقای حسن رشید العبایجی، امین‌العام عتبه حسینی ضمن عرض خیرمقدم به بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی از خدمات علمی و مجاهدت‌های آن مرجع والامقام تجلیل کرد.
رشید العبایجی در این مراسم اظهار کرد: این جایگاهی که آیت‌الله صافی گلپایگانی دارد نشان‌دهنده مقامات والای او است.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن صافی گلپایگانی بیانات خود را در دو بخش عربی و فارسی ایراد کرد.
وی ضمن تشکر از مقامات عتبه حسینی به‌خصوص حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی، برگزاری این مراسم را نشانه عنایات سیدالشهدا(ع) دانست.
حجت‌الاسلام صافی گلپایگانی ابراز کرد: تعظیم شعائر حسینی از خصوصیات آیت‌الله صافی گلپایگانی بود و دراین راه مجاهدت‌های فراوانی انجام داد.
وی در ادامه ضمن بیان نکاتی از سیره عملی والد گرامی خود افزود: آیت‌الله صافی گلپایگانی در طول حیات مبارکشان لحظه‌ای، غیر از خداوند و امام زمان(عج) را در نظر نداشت و آخرالامر هم مفتخر به همجواری با مضجع شریف حضرت سیدالشهدا(ع) شد.
استاد سطوح عالی حوزه در قسمتی دیگر از سخنان خود به معرفی برخی از آثار مرجع عالی‌قدر، به‌خصوص کتاب شریف «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» پرداخت.
گفتنی است در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در مقبره آیت‌الله صافی گلپایگانی یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه