ایران متحد

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر  با تأکید بر لزوم رأفت میان مردم در عین علایق و سلایق مختلف مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات کشور را تبیین کردند

ایران متحد

اقامه نماز عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) تهران پس از سه سال و همچنین دیدار جداگانه مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی با ایشان حاوی نکات مهمی است که در ادامه این گزارش به اهم محور‌های آن خواهیم پرداخت.


روز قدس نماد جهاد مردم در ماه رمضان 
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته فطر به امت اسلامی و ملت رشید و عزیز ایران، ماه رمضان امسال را بسیار پربار، باحال، پرشور و سرشار از رحمت الهی خواندند و با اشاره به حرکت عظیم مردمی در روز قدس فرمودند: مردم مؤمن که شب قبل را با احیا گذرانده بودند، نشان دادند این‌ها، همه توفیقات و الطاف الهی است. رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان بیان کردند: در صدر اسلام جنگ بدر در ماه رمضان بود، فتح مکه در ماه رمضان بود؛ در این سال‌ها هم روز قدس روز مبارزه ملت ایران بوده است که ملت‌های دیگر هم بحمدالله امسال در یک سطح وسیعی با‌ آن همراهی کردند. 

ضرورت همدلی و هم‌افزایی در قوای سه‌گانه 
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است و قوای سه‌گانه باید همدلی، همکاری و هم‌افزایی کنند، فرمودند: اگر چنانچه این سه قوه با هم به طور کامل همکاری کنند کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد، مشکل پیدا نمی‌کند و این امروز یک راهبرد کلی است. ایشان در مشغول نشدن به حاشیه‌ها و نقش دشمن در شکل‌گیری حاشیه‌ها را یک راهبرد مهم عنوان و بیان کردند: نه مردم و نه مسئولان خودشان را مشغول حواشی نکنند و بر حل مسائل اساسی کشور تمرکز کنند و همچنین باید وسوسه‌های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر و یا به مسئولان زحمتکش کشور باطل کرد.

تزویر، تحریف و دروغ راهبرد جدید استعمارگران 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در گذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها می‌شدند. این تاکتیک، امروز از کار افتاده است. آمریکا در افغانستان و در عراق دید که با نیروی نظامی کاری پیش نمی‌رود لذا راهبرد را عوض کرد. کار و تاکتیک آن‌ها امروز عبارت است از تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملت‌ها، بدبین کردن ملت‌ها به خود و پنهان کردن توانایی‌ها، برجستگی‌ها و درخشانی‌‌های ملت‌ها. در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک و روش دشمن باید به‌روز باشیم و راه ابطال آن را بدست بیاوریم. 

حفظ اتحاد، انتظار رهبر معظم انقلاب از مردم 
فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه از مردم عزیزمان انتظار می‌رود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشته‌اند، اتحاد خودشان را حفظ کنند، تصریح کردند: دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است، با یکپارچگی شما مخالف است، با یکدست بودن ملت مخالف است. دشمن مایل است مردم به خاطر علایق و سلایق مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد.

امت اسلامی از تفرق بپرهیزند 
پس از اقامه نماز عید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی با بیان اینکه امروز مشکل امت اسلامی تفرّق است و قرآن نسبت به این مسئله نهی کرده است فرمودند: امروز اگر امت اسلامی که ‌نزدیک به 2میلیارد جمعیت‌اند و در مهم‌ترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی عالم متفرق‌اند، اگر این‌ها با هم متحد بودند، کشورهای اسلامی خیرات به مراتب بیشتری را بدست می‌آوردند.  

رژیم صهیونیستی رو به افول است 
رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به افزایش سرعت افول تدریجی رژیم غاصب صهیونیستی آن را فرصتی بزرگ دانستند و با بیان اینکه مسئله‌ فلسطین یک مسئله‌ صرفاً اسلامی نیست، یک مسئله‌ انسانی است، بیان کردند: در دنیا چه مسلمان و چه غیرمسلمان هر کسی واقعیت‌های حوادث فلسطین را بداند با رژیم غاصب طرف خواهد شد و مقابله خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب افزودند: چطور می‌شود که یک فرد اروپایی که دولتش دلبسته و وابسته‌ به رژیم صهیونیستی است به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهد در خیابان؟ این خیلی مهم است. چرا این‌ جور شده؟ مقاومت درونی مردم فلسطین عامل اصلی این پیشرفت‌هاست. هر چه این مقاومت بیشتر بشود رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر خواهد شد، فجایعش آشکارتر خواهد شد، وضع واقعاً فلاکت‌باری که امروز رژیم صهیونیستی دارد ناشی از ایستادگی جوان‌های فلسطینی است. 

گرایش به اسلام، علت اعتلا در مبارزات فلسطین 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت اعتلای مبارزات داخل فلسطین را گرایش به اسلام دانستند و فرمودند: از وقتی گرایش اسلامی به وجود آمد در میان مبارزان فلسطینی و از وقتی این گرایش همین طور روز به روز اوج گرفت تا امروز، پیشرفت‌ها در مبارزه‌ فلسطینی‌ها به این شکل حاصل شد و به همین خاطر دشمنان اسلام‌ستیزی می‌کنند. امام بزرگوار مسئله‌ فلسطین را مسئله‌ اول یا جزو مسائل اول دنیای اسلامی می‌دانست. از اولی هم که جمهوری اسلامی تشکیل شد این حرکت در جمهوری اسلامی آغاز شد، بحمدالله ادامه هم دارد. 

پایان قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی 

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود با اشاره به پایان قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی فرمودند: این همان چیزی است که ده‌ها سال پیش بن‌گورین یکی از مؤسسان اصلی رژیم صهیونیستی نسبت به آن هشدار داده ‌بود و گفت هر وقتی قدرت بازدارندگی ما به پایان برسد رژیم ما مضمحل خواهد شد، اضمحلال و انحلال رژیم صهیونیستی نزدیک است. این به برکت مقاومت است. این به برکت این است جوان فلسطینی توانست قدرت بازدارندگی دشمن خودش را مدام ضعیف کند، کم کند و نابود کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه