ارتقای ایمنی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس اولویت وزارت راه است 

ارتقای ایمنی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس اولویت وزارت راه است 


مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بهسازی و ارتقای ایمنی مسیر طریق‌الرضا از سمت تهران و مسیر استان گلستان به مشهد از اولویت‌های وزارت راه است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه نیم نگاه رادیو سلامت در گفت‌وگو با مجید صباغ‌زاده، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرده از خراسان رضوی مردم زیادی به ما گفته‌اند فکری به حال مسیرهای این استان کنید، در داخل استان خیلی وضعیت جاده‌ها نامناسب است.
صباغ‌زاده در پاسخ به این مطالبه مردمی توضیح داد: در خراسان رضوی بحث آزادراه مشهد را داریم که حفاظ میانی‌اش اشتباه است و فکر می‌کنم حدود 10کیلومتر دیگرش باقی ‌مانده که جزو برنامه امسالمان است تا بتوانیم حفاظ میانی‌اش را ارتقا دهیم و اصلاحش کنیم و بعد مسیر مهم‌تر به سمت مشهد مسیر طریق‌الرضاست که از تهران شروع می‌شود به سمت گرمسار - شاهرود و بعد به سمت سبزوار و مشهد مقدس می‌رسد که ما برنامه‌های ارتقای ایمنی در این مسیر را داریم.
وی ادامه داد: با همت و سعی بیشتری در حال کار روی نقاط پرتصادفش هستیم که بتوانیم آن‌ها را اصلاح کنیم، البته مشکلاتی در مسیر داریم که سعی می‌کنیم به نحو احسن اصلاحش کنیم.
مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اگر مسیر را به صورت زمینی طی کرده باشید در میانه مسیر مناطق مسکونی بسیار زیادی مشاهده می‌کنید، تصریح کرد: چالش‌هایی که در مناطق مسکونی داریم بحث سرعت وسایط نقلیه و ترکیبشان با بافت مسکونی است و بعضی‌ها به‌واسطه اینکه ما سرعتکاه می‌زنیم و یا مدیریت سرعت می‌کنیم، چون سرعت سفرشان پایین می‌آید برایشان ناخوشایند است، ولی ما مجبوریم به‌واسطه همین بحث بافت مسکونی، سرعت‌ها را کاهش دهیم و در آن محدوده‌های مسکونی مدیریت سرعت کنیم.
صباغ زاده با اشاره به بحث استراحتگاه‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این محور استراحتگاه به اندازه کافی داریم فقط مهم این است که دوستان و مسافران پس از هر دو ساعت رانندگی یک ربع تا 20 دقیقه در این استراحتگاه‌ها توقف کنند و با آرامش بیشتری به سفر خودشان ادامه دهند.
مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان با بیان اینکه در مسیر مشهد به گلستان هم کارهایی در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در مهم‌ترین مسیر‌هایی که به سمت مشهد مقدس است برنامه‌های اصلاحی و ارتقای ایمنی وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه