جذب سرمایه با فراوری سنگ‌های معدنی در خراسان جنوبی

جذب سرمایه با فراوری سنگ‌های معدنی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیرامون فراوری و تکمیل زنجیره ارزش سنگ‌های معدنی خراسان جنوبی نیاز به کار بیشتر و حضور سرمایه‌گذار داریم.


جواد اشرفی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در جمع کارآفرینان اظهار کرد: زنجیره‌ارزش یعنی اینکه بتوانیم زنجیره‌ای از کارهای تولیدی را در اقتصاد مردمی ارائه دهیم. در خراسان جنوبی توانستیم در بخش کشاورزی ۹۸درصد زرشک دنیا را تولید کنیم.
وی با بیان اینکه سالانه ۲۴ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌کنیم، افزود: سالانه ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش ارزش اقتصادی زرشک قرار می‌گیرند.
اشرفی تصریح کرد: در تکمیل زنجیره ارزش این محصولات کشاورزی هنوز نقصان داریم و برای بازارسازی و بازاریابی نیازمند ورود سرمایه‌گذاری هستیم.
به گفته وی در استان برای برندسازی زرشک، زعفران و عناب زیرساخت‌ها فراهم است و سالانه 8 هزار تن عناب در استان تولید می‌شود که در این خصوص ممتاز و بی‌نظیر هستیم.
اشرفی با اشاره به حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد زغال‌سنگ منطقه در خراسان جنوبی تولید و همچنین تولید کنسانتره و کک در استان انجام می‌شود؛ ولی هنوز در تکمیل زنجیره، نیازمند سرمایه‌گذار هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه