پایبندی به انقلاب و فرهنگ جهاد سرشت ذاتی پهلوانان است

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی

پایبندی به انقلاب و فرهنگ جهاد سرشت ذاتی پهلوانان است


​​​​​​​نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی از گذشته تا کنون درونمایه فسادستیزی بوده است، گفت: این‌طور گمان نکنید که اگر پای‌کار انقلاب آمدید و در برابر کارشکنی‌ها و مفاسد ایستادگی کردید، این کار قرار نیست هزینه‌ای داشته باشد، زیرا جریان فساد برای دفاع از منافع خود به هیچ تعهد اخلاقی پایبند نیست و اینجاست که جز فداکاری در مبارزه، راه دیگری باقی نمی‌ماند.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از رؤسای هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی که به مناسبت فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‎های زورخانه‎ای به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، پایبندی به مبانی انقلاب و جهاد را سرشت ذاتی پهلوانان خواند و اظهار کرد: امروز متعلق به آقایی است که در روز احد، یک تنه در برابر 3هزار نفر از کفار قریش ایستاد و در روایت آمده که پس از جنگ، ۹۰ زخم کاری بر بدن داشت، اما بازهم شمشیر می‌چرخاند و در پاسخ به امر نبی مکرم اسلام(ص) به یمین و یسار لشکر دشمن می‌زد.
وی افزود: محور فرهنگ پهلوانی، علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است، اما دلیل نام‌گذاری امروز نه‌فقط وقوع غزوه خندق بلکه سیره شخصیت بزرگواری بود که ولی خدا بود و در میانه جنگ هماورد نداشت، اما وقتی شرایط ایجاب می‌کرد که از تبدیل‌ شدن اسلام به یک تز قدرت جلوگیری کند، حتی حاضر شد سکوت کند تا دستان مبارکش را ببندند و در خانه‌اش را به آتش بکشند. این سبک زندگی اولیای الهی است که از فشار‌ها نمی‌ترسند و از سوءقصد جانی گرفته تا هجمه فرهنگی، در برابر هیچ‌چیز سازش‌پذیر نیستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی از گذشته تاکنون درونمایه فسادستیزی بوده است، خاطرنشان کرد: مسئله فسادستیزی، یکی از آرمان‌های محوری انقلاب‌ماست، بنابراین این‌طور گمان نکنید که اگر پای‌کار انقلاب آمدید و در برابر کارشکنی‌ها و مفاسد ایستادگی کردید، این کار قرار نیست هزینه‌ای داشته باشد، زیرا جریان فساد برای دفاع از منافع خود به هیچ تعهد اخلاقی پایبند نیست و اینجاست که جز فداکاری در مبارزه، راه دیگری باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: در حکومت غیرمعصوم، اگر قصد کار کردن برای خدا را داشته باشید، هر عمل شما می‌تواند ختم به یک سختی و گرفتاری شود. اگر می‌خواهید در خط امیرالمؤمنین(ع) باشید و برای حق جانفشانی کنید، باید حفاظت از خود را به خدا بسپارید و با تمام توان برای حق به میدان بیایید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه