برخی با مقاصد رسانه‌ای و انتخاباتی، مسئله حجاب را حل نشده می‌خواهند

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

برخی با مقاصد رسانه‌ای و انتخاباتی، مسئله حجاب را حل نشده می‌خواهند

احمدی شیروان


​​​​​​​شهرداری، وزارت بهداشت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و... تنها بخشی از 32نهاد اجرایی، مسئول و متولی حجاب در کشورند که بیش از 330 وظیفه ایجابی و فرهنگی برای تقویت عفاف و حجاب در جامعه بر عهده آنان گذاشته شده است. سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با ما از ساماندهی و اجرای طرح عفاف و حجاب پس از سال‌ها می‌گوید.
حجت‌الاسلام خان‌محمدی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های اجرایی برای تقویت عفاف و حجاب در کشور می‌گوید: وظایف فرهنگی دستگاه‌ها مانند تبیین عفاف و حجاب مغفول مانده است. در کتاب‌های درسی چقدر به فلسفه عفاف و حجاب پرداخته‌ایم؟ در رسانه چقدر در این حوزه کار کرده‌ایم؟ صدا و سیما در حوزه تبیین عفاف و حجاب چند فیلم یا سریال ساخته است؟ متأسفانه با وجود وظیفه داشتن دستگاه‌ها، کار جدی برای تبیین عفاف و حجاب صورت نگرفته است.
او به اقدامات انجام شده نیز اشاره کرده و می‌گوید: تلاش می‌کنیم طرح جامع عفاف و حجاب را پس از سال‌ها ساماندهی و اجرایی کنیم. متأسفانه برخی جریان‌ها علاقه‌مند هستند مشکل حجاب حل نشده و تبدیل به جریانی سیاسی شود تا به مقاصد انتخاباتی و رسانه‌ای خود برسند و در مناظرات تلویزیونی و انتخابات ریاست جمهوری از آن استفاده کنند. باید از ظرفیت‌های محیطی برای تبیین موضوع حجاب استفاده کنیم. با وجود تلاش زیاد دشمنان، مردم به اصول اعتقادی در حوزه حجاب و عفاف پایبند هستند. آن تعداد معدود هم که هنجارشکنی می‌کنند، اصلاح می‌شوند. مردم حمایت می‌کنند تا اقداماتی مؤثر شکل گیرد.
حجت‌الاسلام خان‌محمدی بیان می‌کند: بنا بر اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است. مردم در قبال همدیگر، دولت دربرابر مردم و مردم دربرابر دولت وظیفه دارند این واجب الهی را انجام دهند. در این میان به طور یقین از آمران به معروف در دستگاه قضایی حمایت قاطع و جدی خواهد شد، آن هم در شرایطی که دشمن کاملاً حساب‌شده و همه‌جانبه در حال فضاسازی است و در این راه حتی برنامه‌های آموزشی برای مقابله با آمران و چگونگی فیلم گرفتن و تصویربرداری و... را آموزش می‌دهد. مجموعه‌های رسانه‌ای کشور مانند صدا و سیما نباید منفعل باشند. صدا و سیما باید در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کرده و به همه آموزش صحیح دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه