آغاز فصل بندگی در حرم مطهر رضوی

جشن تکلیف هزار دختر تازه‌مکلف در رواق دارالمرحمه برگزار شد

آغاز فصل بندگی در حرم مطهر رضوی

هزار نفر از دختران تازه به تکلیف رسیده آغاز فصل بندگی و عبادت خود را در حرم مطهر رضوی جشن گرفتند.


به گزارش آستان‌نیوز، دخترانی از جنس نور در حالی که چادرهای سفید و گلدار خود را به سر کرده بودند با ورود به رواق دارالمرحمه در جشن عبادت و بندگی که برای آن‌ها تدارک دیده شده بود، شرکت کردند و آغاز فصل بندگی خود را جشن گرفتند.این جشن بزرگ با حضور هزار نفر از دختران تازه مکلف مشهد برگزار شد و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و جنگ کودک و بیان احکام شرعی تازه مکلفان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
مراسم جشن تکلیف تازه مکلفان از هفدهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز از ساعت 9 تا 11 با مشارکت آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
گفتنی است سالانه بیش از 4هزار نفر از دانش‌آموزان تازه به تکلیف رسیده با نام‌نویسی از طریق سامانه پیامکی 32002888 در جشن تکلیف حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند و از برنامه‌های فرهنگی- تبلیغی که از سوی پایگاه تبلیغی حرم رضوی؛ کبوترانه برای آن‌ها در نظر گرفته شده بهره‌مند می‌شوند.
در پایان این مراسم غنچه‌های نوشکفته باغ عبادت به شکرانه ورود به سن تکلیف دو رکعت نماز شکر خواندند و پس از آن با دریافت هدایای متبرک و فرهنگی این مراسم به پایان رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه