جبهه مقاومت مهیای پاسخ سخت و به‌یادماندنی

گفت‌وگوی کارشناسی قدس درباره سناریوهای مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی

جبهه مقاومت مهیای پاسخ سخت و به‌یادماندنی

برخی تحلیلگران سناریوهایی را در زمینه چگونگی واکنش مقاومت به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند؛ از جمله پاسخ در قالب حمله سریع و محدود، یک پاسخ دردناک و حساب شده و به یادماندنی با زمان‌بندی و کیفیت کار هوشمندانه بر اساس سناریو جنگ چندجبهه‌ای و در نهایت سناریو سوم که مربوط به پاسخ در زمان و مکانی مناسب است که هنوز چارچوب آن فاش نشده است.


سیدرضا صدرالحسینی،کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس درباره سناریو احتمالی پاسخ مقاومت گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته یک جنایت ددمنشانه علیه مقاومت انجام شد و با خیانت برخی کشورهای عربی در افشای مکان استقرار فرماندهان مقاومت، رژیم صهیونیستی توانست سه نفر از فرماندهان مقاومت فلسطین را به شهادت برساند، به نظر می‌رسد بر اساس اعلان متعدد نیروهای مقاومت قطعاً یک پاسخ سخت و به‌یادماندنی در حال طراحی است. 
صدرالحسینی ادامه داد: درواقع اتاق فرماندهی و کنترل مقاومت با توجه به شرایط آمادگی کامل و امکانات قابل توجهی که برای عملیات‌های مشترک در نظر گرفته، می‌تواند حرکتی را در داخل و یا در مرزها انجام دهد که بی‌تردید دولت نتانیاهو آسیب خواهد دید. در واقع فرماندهان مقاومت با این راهبرد که زمان و مکان عملیات را آن‌ها مشخص می‌کنند به‌طورقطع زمانی این عملیات را انجام خواهند داد که بیشترین تأثیر روانی را تا زمان عملیات بر مقامات و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی داشته باشد. 
وی با اشاره به اینکه توان پاسخ متقابل از سوی رژیم صهیونیستی در برابر عملیات مقاومت وجود ندارد، گفت: صهیونیست‌ها در 24ساعت گذشته از طریق دو واسطه برای جلوگیری از پاسخ احتمالی مقاومت اقدام کردند و برای منصرف کردن مقاومت دست به دامن قطر و مصر شدند. اما پاسخ منفی مقاومت به این درخواست‌ها نشان از قطعی بودن این عملیات دارد و آن‌ها به‌خوبی از فشار روانی بر رژیم صهیونیستی آگاهی دارند. با توجه به تجربیات سال 2022 و چند ماه اول 2023 اسرائیل به‌خوبی می‌داند مقاومت امکان پاسخ‌گویی در هر شرایطی را دارد اما اینکه این عملیات چگونه و در چه سطحی و با چه عمقی صورت گیرد، پرسشی است که پاسخ آن را در کوتاه‌مدت خواهیم گرفت. 
صدرالحسینی با تأکید بر اینکه برای دیدن پاسخ مقاومت زمان زیادی طول نخواهد کشید، تصریح کرد: پاسخ احتمالی توسط جریان مقاومت فلسطین داده خواهد شد و بعید است شاهد اقدامی از سوی سایر محورهای مقاومت در بازه زمانی کنونی باشیم؛ البته ممکن است پاسخ مقاومت فلسطین ترکیبی و در چند حوزه مختلف باشد.
وی با اشاره به حملات دیروز رژیم صهیونیستی، این حملات را که با هدف انهدام پایگاه‌های مقاومت صورت گرفته از نوع پیشگیرانه دانست و تأکید کرد: فشار روانی که ترس ناشی از حمله احتمالی مقاومت بر ساکنان سرزمین‌های اشغالی و مقامات رژیم اشغالگر تحمیل کرده و آن‌ها را در پناهگاه‌ها و زیرزمین خانه‌ها محبوس ساخته به نوبه خود قوی‌ترین عملیات ممکن علیه اسرائیل به حساب می‌آید. 
این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: تصور کنید یک حمله سریع و محدود به وقوع می‌پیوست و فشار از روی رژیم صهیونیستی برداشته می‌شد اما شرایط کنونی و عملیات روانی مقاومت، رژیم صهیونیستی را در چنان وضعیت ملتهبی قرار داده که به اندازه چندین حمله ارزشمند است. 
وی با بیان اینکه نتانیاهو با حمله به غزه درصدد انتقال بحرانی است که این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی با آن مواجه است، اظهار کرد: نتانیاهو از این طریق تلاش می‌کند یک آدرس غلط به معترضان در داخل بدهد و با ایجاد یک بحران در خارج از مرزها، بحران داخلی را کنترل کند. 
صدرالحسینی تأکید کرد: به طور کلی مسلم است روزهای ملتهبی در انتظار عرصه فلسطین است و حتی اگر تقابل بزرگی در بازه زمانی کنونی رخ ندهد، به نظر می‌رسد تنش‌ها به شکل فزاینده تا چند هفته ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه