طرح خودرو برای مادران یک رانت جدید!

طرح خودرو برای مادران یک رانت جدید!


رئیس انجمن خودروسازان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اطلاعات آنلاین از دلالی حواله خودرو به عنوان شغلی کاذب با درآمد وحشتناک نام برد.
محمدمهدی شکورزاده گفت: تصمیم دولت در دادن امتیاز به مادران، صحیح نبوده و این روش تشویق به فرزندآوری، کارآمد نیست.
وی ادامه داد: دولت می‌خواهد به مادران به اصطلاح «پول برساند»؛ اما واقعیت این است رانتی ایجاد کرده است که منفعت آن را واسطه‌ها و تاجران بازار خودرو می‌برند.
شکورزاده با ابراز تأسف از خروجی این طرح تصریح کرد: این طرح برای مادران برنامه‌ریزی می‌شود در حالی که بسیاری از مادران ایرانی حتی گواهی‌نامه ندارند!
وی رانت ایجاد شده در حواله خودرو را مانند رانت بنزین، ارز و گندم دانست و تأکید کرد: ایجاد این رانت‌ها برای مردم منفعتی ندارد و مسائل اجتماعی و اقتصادی مختلفی را ایجاد کرده و حجم پرونده‌های قضایی را بالا می‌برد.
عضو هیئت مدیره خانه صنعت خراسان رضوی در خصوص نظارت بر طرح یکپارچه خودرو و طرح جوانی جمعیت، پیشگیری و نظارت را غیرممکن دانست و مقصر ماجرای خرید و فروش امتیاز طرح مادران را، تدوین‌کنندگان این سیاست رانتی اعلام کرد.
وی همچنین نزدیک‌ کردن قیمت خودرو در کارخانه و بازار را، راهکار برون‌رفت از این ماجرا دانست تا مصرف‌کننده نیز قیمت‌های چند‌برابری به دلال نپردازد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه