سروهای سراوان خونین‌کفن به زیارت آمدند

تشییع پیکر سه شهید مرزبان خراسان رضوی در مشهد

سروهای سراوان خونین‌کفن به زیارت آمدند

مراسم تشییع پیکر سه شهید حادثه تروریستی سراوان، صبح سه‌شنبه از عرصه میدان شهدای مشهد و با حضور جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی، مردم شهیدپرور مشهد مقدس و نوجوانان دهه هشتادی و نودی برگزار شد.


به گزارش قدس خراسان، مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و مردمی که پیش از ساعت 9 آمده بودند تا بدرقه‌کننده سربازان وطن باشند، چشم‌انتظار ورود شهدای حادثه تروریستی سراوان به جایگاه، روی صندلی‌های چیده شده در عرصه میدان نشسته یا در اطراف ایستاده بودند.
همه بی‌قرار بودند. این عزیزان پرپر شده همگی دهه هشتادی‌های غیوری بودند که امروز الگوی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم شدند؛ ناصر حیدری دژ متولد 1382 از قوچان، محمد جمال‌زاده متولد 1383 از چناران و یونس سیفی‌نژاد متولد 1380 از سرخس، سربازان غیوری بودند که در نبرد با دشمنان به شهادت رسیدند.
پیکر مطهر مرزبانان غیوری که تا پای جان در راه حفظ خاک وطن ایستادگی کردند، با احترام نظامی و نواختن مارش به جایگاه وارد شد. گوشه و کنار میدان شهدای مشهد مملو از کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مردی بود که آمده بودند تا به سهم خود قدردان جانفشانی این جوانان دهه هشتادی باشند و نمی‌توانستند جلو اشک‌های خود را بگیرند.
نوجوانان گروه سرود «نسیم ولایت» در کنار پیکر مطهر لاله‌های پرپر شده به اجرای سرود پرداختند و خواندند: «شهادت یه روده که از کربلا میشه جاری/ یه نوره که روشنگر راه و چاهه/ یه روزن به دنیای نور و رهایی...». مراسم مداحی با نوای «سلام ای برادر شهیدم» و با همراهی و سینه‌زنی مردم داغدار ادامه پیدا کرد.

انتقام می‌گیریم
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، سخنران پیش از تشییع بود و در این مراسم محکم و کوبنده گفت: این قول را به این شهدا و خانواده‌های محترمشان می‌دهیم که حتماً انتقام آن‌ها را خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم خونشان پایمال شود.
سردار مجید شجاع  ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا اظهار کرد: این جوانان دهه هشتادی ما هیچ‌گاه امام، انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند و حتی فتنه ۸۸ را به خوبی درنیافتند؛ اما چون رشد یافته خانواده‌هایی متدین و انقلابی بودند و در مکتب سیدالشهدا(ع) بزرگ شدند، برای دفاع از خاک، ناموس و وطن لباس رزم و شهادت پوشیدند و در قامت مرزبان در مرزهای ایران اسلامی مشغول پاسداری و حراست شدند.
او افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌فرماید شهدا انسان‌های تیزهوش و باذکاوتی هستند. ذکاوت این است که بین مرگ اختیاری و اجباری، انسان مرگ اختیاری و شهادت را انتخاب کند. شهدای عزیزی که امروز در محضرشان هستیم، هر سه دهه هشتادی هستند. جوانانی که مردانه برای دفاع از امنیت این کشور از جان خود گذشتند. اگر درخت تنومند انقلاب پس از ۴۴سال دشمنی‌های مداوم همچنان محکم و پابرجاست و در قله‌های افتخار ایستاده، به برکت خون شهداست. هرچه داریم از برکت خون این عزیزان است. همین جوانانی که امروز میزبان سه تن از آنان هستیم، اجازه ندادند دست نااهلان به انقلاب و حریم اهل بیت(ع) برسد.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا همین امروز دشمنان تلاش می‌کردند به انقلاب و وحدت ملت آسیب بزنند؛ اما شهدا فاصله بین مردم را پر و این اتحاد را فراهم کردند. در ایران اسلامی شیعه و سنی و پیروان سایر ادیان الهی زیر لوای انقلاب اسلامی برابر و با هم زندگی می‌کنند. مرزهای ایران اسلامی با کشورهای همسایه، مرزهای دوستی و وحدت است و دشمنان ایران اسلامی هرگز نمی‌توانند از این مرزها به ما ضربه بزنند. عمق همه تحرکات دشمنانه و مذبوحانه خائنان به وطن نهایتاً تا مرزهای کشور است و مرزبان‌های شجاع ما اجازه تحرک و ورود آن‌ها به کشور را نمی‌دهند.
شجاع در پایان تأکید کرد: همین‌جا از طرف همه همرزمانم و ملت ایران، این قول را به این شهدا و خانواده‌های محترمشان می‌دهیم که حتماً انتقام آن‌ها را خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم خون آن‌ها پایمال شود. بی‌شک همه به این تعهد خود پایبندیم و نتیجه را هم به سمع مردم شهیدپرور ایران خواهیم رساند.
پس از آن، پیکرهای مطهر شهدا به کاروان حمل پیکرها منتقل شد و با همراهی و عرض ارادت مردم عزادار مشهد تا حرم مطهر رضوی ادامه مسیر داد.

حضور پررنگ نوجوانان دهه هشتادی و نودی
نوجوانان دهه‌های 80 و 90 هم به میدان آمده بودند و برای وداع با مدافعان وطن و برای تجدید پیمان با شهدایی که همسن و سالشان محسوب می‌شدند، حضوری پررنگ داشتند. همه آن‌ها یک شعار واحد سر می‌دهند و آن آمادگی برای شهادت است. 
نوجوانان دهه هشتادی؛ چه دختران محجبه و انقلابی و چه پسران بی‌باک و عاشق شهادت آمده‌اند تا با حضورشان بگویند قدر خون ریخته شده غیورمردان مرزبانی در مواجهه با دشمن را می‌دانند و هر جایی باشند، حافظ امنیت این آب و خاک هستند.
لحظات آخر وداع مردم با نوجوانان آسمانی‌شده است و با نوای «یا علی حیدر» عزاداران، مداح می‌خواند: «وعده صادق ما واقعی و پابرجاست/ انتقام از متجاوز به همین زودی‌هاست». شهدا بر دوش همرزمانشان با نوای «لبیک یا حسین(ع)» به حرم می‌رسند و اقامه نماز بر پیکرهای مطهر آن‌ها توسط نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان و زائران حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
پیکر مطهر شهدا پس از اقامه نماز به شهرهای خودشان برای مراسم تشییع و تدفین منتقل شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه