کشف انبار بزرگ لوازم خانگی احتکار شده در مشهد

کشف انبار بزرگ لوازم خانگی احتکار شده در مشهد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از کشف انواع لوازم خانگی احتکار شده در یک انبار و محکومیت میلیاردی متخلف محتکر خبر داد. 


سیدمرتضی مدنی با اشاره به اینکه به تازگی این احتکار کشف شده است، ادامه داد: به پرونده احتکار لوازم خانگی در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد رسیدگی شد. 
وی در بیان کشف این احتکار تشریح کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی نامحسوس از یک فروشگاه لوازم خانگی مشاهده می‌کنند فقط یک یخچال سایدبای‌ساید و یک ماشین ظرف‌شویی در فروشگاه قرار دارد و فروشنده به بهانه نداشتن کالا و ویترینی بودن این دو قلم کالا، از فروش آن‌ها امتناع می‌کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: با پیگیری بازرسان، محل انبار این فروشگاه با تعداد قابل توجهی لوازم برقی آشپزخانه از قبیل ماشین ظرف‌شویی و یخچال ساید کشف شد. 
مدنی ضمن اشاره به فرایند سامانه جامع انبارها متذکر شد: از آنجا که اين کالاها در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود، بنابراین فرم گزارش تخلف احتکار در محل تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شد. 
وی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده با عنایت به ارائه نشدن مدارک و مستندات قانونی به شعبه و با توجه به نتیجه استعلامات اخذ شده، اتهام احتکار لوازم خانگی را محرز دانست.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: ازهمین حیث شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد متصدی متخلف را علاوه بر الزام عرضه و فروش کالاهای احتکار شده در شبکه بازار، به میزان ۱۵ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، لوازم منزل و لوازم برقی باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود در غیر این صورت بسته به نوع کالا، قاچاق یا احتکار محسوب می‌شود.
مدنی خاطرنشان کرد: فروشنده مکلف شد در مهلت مقرر علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، پس از ثبت کالاهای احتکاری در سامانه جامع  بازار، برای فروش آن‌ها  با قیمت مصوب اقدام کند.
گفتنی است؛ یکی از شگردهای جدید فروشندگان لوازم خانگی این است که روی برخی اجناس خود عنوان «ویترینی» می‌گذارند و از فروش آن‌ها امتناع و این کالاها را احتکار می‌کنند.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه