بی‌عدالتی در به کارگیری کارشناسان رسمی دادگستری

یک عضو شورای شهرمشهد تذکر داد

بی‌عدالتی در به کارگیری کارشناسان رسمی دادگستری

هشتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد دوشنبه ۸خرداد ماه برگزار شد.


رئیس شورای شهر مشهد در خصوص انتصاب‌های جدید شهرداری عنوان کرد: شهردار مشهد انتصاباتی را شروع کرده و اینکه این انتصابات با تکیه بر توان و بدنه داخلی شهرداری بوده، اتفاق خوبی است که ما نیز در شورا حمایت می‌کنیم. درخواست مهم من از شهردار این است که فضای آرامش و شایسته‌سالاری در انتصابات را حفظ کند تا کار به شایستگان سپرده شود. 
حسن موحدیان از شهردار خواست به تحرک‌بخشی و تسریع روند کارها در کارگاه‌های عمرانی سطح شهر توجه ویژه داشته باشد. 
وی متذکر شد: شهروندان انتقاداتی دارند و مدعی هستند سرعت پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پایین است. بنابراین معاونت عمرانی برای پروژه‌ها بازه زمانی تعیین و نصب کنند تا در معرض دید عموم باشد. 

تذکر عضو شورا برای بی‌عدالتی در به کارگیری کارشناسان رسمی دادگستری 
در ادامه جلسه، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهرداری تصریح کرد: شهرداری باید عدالت را در همه زمینه‌ها رعایت کند؛ از جمله در انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری، در کارشناسی‌ها تنها تعداد خاصی امضا می‌کنند.
حسن کریمدادی با بیان اينکه هم کانون کارشناسان رسمی باید به این زمینه ورود کند و هم شهرداری عدالت را رعایت کند، گفت: نباید به تعداد محدودی اکتفا داشته باشند حتی برخی حاضر نیستند به پروژه‌ها سر بزنند و کارشناسی کنند. باید عدالت در این زمینه رعایت شود؛ زیرا این کارشناسان باید مبلغ زیادی دریافت کنند.

مصوبات هشتادمین جلسه شورای اسلامی مشهد
اعضای شورای شهر مشهد در این جلسه علنی، لوایح  نام‌گذاری یک بولوار به نام شهید ابومهدی المهندس و تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر، انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ۶ طرح بازسازی بافت فرسوده شهری (اطراف حرم مطهری رضوی)، انتشار اوراق مالی اسلامی برای زیرساخت‌های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله‌سوز، انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی، انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز ۲ خط ۳ قطار شهری مشهد، انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح حمل‌ونقل درون شهری (اتوبوسرانی)، انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ۲، ۳ و ۴ قطار شهری مشهد و اصلاح برخی از مفاد اساسنامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل را بررسی و به تصویب رساندند. 
در آخرین دستور کار این جلسه،  ۶ تبصره به بند 2کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۲ الحاق شد. بر این اساس از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح 20 درصد به عنوان ضریب شب‌کاری به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌شود. همچنین در صورت اخذ هزینه در پارکینگ فرودگاه، مبلغ مزبور به نرخ کرایه تاکسی اضافه و از مسافر گرفته می‌شود.
 به منظور حمایت از حمل‌و‌نقل معلولان جسمی حرکتی شدید به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب‌سازی شده ناوگان تاکسیرانی ۴۰درصد مازاد بر کرایه دریافتی براساس سامانه اعزام توسط شهرداری به تاکسیران پرداخت و در صورت انجام بیش از ۳۰سفر در ماه، تاکسی از پرداخت آبونمان معاف می‌شود.
از طرفی برای ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات در شرایط جوی خاص برفی و یخبندان برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی ۲۰ درصد به کرایه مصوب از منابع شهرداری اضافه می‌شود. مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیشنهادی ارائه کرد که پرداخت ۲۰ درصد برعهده شهرداری قرار بگیرد که این پیشنهاد رأی آورد. پس از آن ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در اعتراض به این پیشنهاد و با بیان اینکه اعضا احساسی تصمیم گرفتند، جلسه را ترک کرد و با از حد نصاب افتادن جلسه، ادامه بررسی به بعد موکول شد.

دومینو تغییرات و جایگزینی‌ها در شورا ادامه دارد 
سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: پس از اینکه استعفای صاحبی در کمیسیون تطبیق پذیرفته شود، طبق قاعده نژاد‌حسین جایگزین وی در شورا می‌شود و اخلاقی امیری که سابقه عضویت در شورای چهارم را دارد به عنوان عضو جانشین جایگزین هاشم دائمی می‌شود.

خبرنگار: معصـومـه مـؤمـنیـان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه