سقوط یا بقا؟ مسئله این است!

برنامه چهار تیم فانوس‌به‌دست زیر ذره‌بین

سقوط یا بقا؟ مسئله این است!

چهار تیم فولاد، استقلال خوزستان، صنعت‌نفت و نساجی رقابت سنگینی برای بقا در لیگ برتر خواهند داشت و احتمالاً دو تیم از این جمع به لیگ آزادگان سقوط می‌کند.نتایج خوبی که پیکان و هوادار کسب کرده‌اند سبب شده آن‌ها فعلاً با منطقه سقوط هشت امتیاز فاصله ایجاد کنند اما لغزش این دو تیم پایتخت‌نشین ممکن است آن‌ها را هم به جمع فانوس‌به‌دست‌ها اضافه کند.


13- فولاد خوزستان: 21 امتیاز
قرمزپوشان با هدایت عبدالله ویسی در دو بازی اخیر یک مساوی و یک باخت عایدشان شده است. قهرمان دو دوره لیگ برتر فعلاً با منطقه سقوط فاصله پنج امتیازی دارد اما موقعیتش چندان مطمئن نیست. آن‌ها در هفت هفته پیش رو دو رقیب بالانشین به نام تراکتور (میزبان) و استقلال (میهمان) دارند که باید در هفته‌های 26 و 27 به مصافشان بروند. 
در بین رقبای اصلی، تیم اهوازی باید در هفته پایانی به قائمشهر برود و مقابل نساجی صف‌آرایی کند. 

14- استقلال خوزستان: 19 امتیاز
تیم تحت هدایت سیروس پورموسوی دو نگرانی مهم دارد. یکی اینکه آن‌ها نسبت به سه تیم دیگر یک بازی کمتر میزبان خواهند بود(سه دیدار) و دیگری آنکه چهارمسابقه از هفت دیدار 
پیش روی‌شان مقابل 6 تیم نخست جدول است. استقلال خوزستان باید با گل‌گهر (میهمان)، ملوان (میزبان)، سپاهان (میهمان) و پرسپولیس (میهمان) جدال داشته باشد که سه بازی خارج از خانه‌اش است. 

15- صنعت‌نفت آبادان: 16 امتیاز
نکته جالب توجه درباره برزیل فوتبال ایران، عدم رویارویی آن‌ها با رقبای مستقیمشان در هفته‌های بعدی است که مشخص نیست برایشان یک امتیاز مثبت خواهد بود یا منفی. این تیم خوزستانی باید چهار بازی را در ورزشگاه تختی به انجام برساند و سه مرتبه از خانه خارج شود. پرسپولیس و تراکتور رقبای بالانشین طلایی‌پوشان محسوب می‌شوند که هر دو باید به آبادان بیایند. صنعت‌نفت برای بقا باید عملکردی به مراتب بهتر نسبت به نیم‌فصل اول داشته باشد. 

16- نساجی مازندران: 16 امتیاز

اما نساجی. یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا که در عین ناباوری حالا قعرنشین لیگ است. چند هفته‌ای است که ساکت الهامی باردیگر سکان هدایت این تیم را به عهده گرفته و باید پس از قهرمانی در جام حذفی، دومین مأموریت مهمش را در قائمشهر با موفقیت پشت سر بگذارد. نساج‌ها همانند فولاد و صنعت‌نفت می‌بایست چهار مسابقه را میزبانی کنند و سه مرتبه در قامت میهمان به میدان بروند. تراکتور، پرسپولیس و سپاهان، سه حریف بالانشین تیم قائمشهری هستند که هر سه پا به ورزشگاه وطنی می‌گذارند. 
مورد قابل توجه تیم قرمزپوش این است که باید با دوتا از سه رقیب مستقیم خود پیکار داشته باشد؛ ابتدا مصاف با استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر در هفته بیست‌وهفتم و سپس رویارویی با فولاد در هفته پایانی و مقابل دیدگان هواداران خودی. دو بازی بسیار سرنوشت‌ساز که می‌تواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند. نساجی نسبت به همسایگان خود باید دیدارهای بیشتری را با تیم‌های صدرجدولی برگزار کند و حتی ممکن است قهرمان لیگ را هم تغییر دهد.
این تیم در بازی رفت مقابل هفت رقیب پیش رویش، فقط و فقط چهار امتیاز گرفت و تکرار این نمایش، مساوی است با سقوط به لیگ آزادگان.

5 تیم تعیین‌کننده را بشناسید!
مس رفسنجان، تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، پرسپولیس و هوادار تهران، پنج تیمی هستند که باید با سه تا از چهار تیم فانوس‌به‌دست پیکار داشته باشند. در حال حاضر از این جمع تنها پرسپولیس، انگیزه بزرگی چون رسیدن به عنوان قهرمانی دارد. بدون تردید نتایجی که این تیم‌ها مقابل رقبای پایین‌جدولی‌شان بدست می‌آورند، در مشخص شدن دو تیم سقوط ‌کننده نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه