نگرانی عشایر خراسان شمالی از کم آبی چشمه‌ها و تانکرهای فرسوده

نگرانی عشایر خراسان شمالی از کم آبی چشمه‌ها و تانکرهای فرسوده

معاون توسعه و عمران زیربنایی اداره کل عشایری خراسان شمالی از نگرانی‌ها برای تأمین آب عشایر این استان در مناطق ییلاقی خبر داد.

رضا قربانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه خشکسالی‌ها امسال شدیدتر از سال گذشته است و در حال حاضر بسیاری از چشمه‌هایی که عشایر در گذشته در مناطق ییلاقی از آب آن برای شرب خود و دام‌ها استفاده می‌کردند خشک و یا کم آب‌تر شده‌اند و این امر مشکلات ما را در سال جاری چندین برابر خواهد کرد.
وی افزود: این احتمال وجود دارد که جمعیت عشایری استان پس از رفتن به مناطق ییلاقی مدت زمان کمتری را به علت وجود مشکلات آب باقی بمانند و کوچ خود را از آنجا زودتر انجام دهند.
قربانی ادامه داد: کمبود منابع آبی از یک سو، فرسوده و مستهلک بودن ناوگان آبرسانی سیار از سوی دیگر مشکلات عشایر این استان را برای تأمین آب دوچندان کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۳دستگاه تانکر آبرسان، امر آبرسانی را به عشایر استان انجام می‌دهند، تصریح کرد: بیشتر این دستگاه‌ها خراب بوده و مشکل موتوری و شاسی دارند و نمی‌توانند به صورت مداوم، آبرسانی را انجام دهند لذا نو‌سازی ماشین‌آلات نیز یکی از نیاز‌های  عشایر استان است. معاون توسعه و عمران زیربنایی اداره کل عشایری خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه آب مورد نیاز جمعیت عشایری استان از شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای تأمین می‌شود، اظهار کرد: بابت اختصاص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به این شرکت بدهکار هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه