ورودی سدهای خراسان شمالی ۳۱درصد کاهش یافت

ورودی سدهای خراسان شمالی ۳۱درصد کاهش یافت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ورود آب به مخازن سدهای استان در هفت ماه سال آبی جاری ۳۱درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد که به همین علت وضعیت سدها بحرانی است.
مهندس وحید واسطه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ورود آب به مخازن سدهای این استان از مهرماه پارسال تاکنون ۳۶میلیون مترمکعب بوده است.
وی حجم مخازن سدهای استان را ۲۳۴ میلیون مترمکعب عنوان و اظهار کرد: هم اینک در این سدها ۸۰میلیون مترمکعب آب وجود دارد که در بازه زمانی مشابه پارسال، ۱۲۳میلیون مترمکعب بوده است.
واسطه، میزان خروجی آب از مخازن سدهای استان را در این مدت ۲۰میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: پارسال در همین مدت ۳۸میلیون مترمکعب آب از سدهای استان خارج شده بود.
وی اظهار کرد: خروج آب از مخازن سد‌های این استان در هفت ماه سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷درصد کاهش یافته است. هم اینک ۳۴درصد حجم مخازن سد‌های این استان آب دارد.
وی گفت: به طور میانگین در آمار درازمدت ۳۰ ساله میانگین بارندگی در استان ۱۹۲.۶ میلیمتر بوده که مقایسه میزان بارندگی سال جاری به نسبت میانگین درازمدت ۲۶درصد کاهش دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه