رونمایی از سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم

رونمایی از سامانه طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم

معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن گفت: طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم یکی از طرح‌هایی است که از سوی ستاد ملی راهبری حفظ قرآن کریم برای اجرا به سازمان دارالقرآن الکریم محول شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی‌پور، سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم گفت: طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم یکی از طرح‌هایی است که از سوی ستاد ملی راهبری حفظ قرآن کریم برای اجرا به سازمان دارالقرآن الکریم محول شده است. به محض دریافت این طرح، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی سازمان صورت گرفته و در این راستا، سامانه مجازی طرح ملی حفظ عمومی قرآن کریم نیز طراحی و راه‌اندازی شده است.
وی گفت: در این سامانه اطلاعات قرآن‌آموزان، مربیان، مدرسان و ممتحنین مجاز حفظ قرآن کریم بارگذاری شده است. این سامانه ۲۸ فروردین ماه مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۱۶ تا ۱۷ رونمایی می‌شود و حافظان علاقه‌مند می‌توانند با ورود به سامانه نسبت به شرکت در آزمون‌های طراحی شده مشارکت داشته و پس از قبولی، مدرک حفظ عمومی قرآن کریم را دریافت نمایند.
گفتنی است؛ حافظان قرآن کریم از یک جزء تا حفظ کل می‌توانند در این طرح شرکت نمایند و پس از قبولی در آزمون در مراکز مجاز مدرک مربوطه را دریافت نمایند. هم اکنون نیز دو طرح حفظ تخصصی و حفظ عمومی به صورت ملی به‌منظور دریافت مدرک حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است؛ آزمون هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نیز اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. حافظان قرآن کریم می‌توانند با دارا بودن 
هر میزان از حفظ قرآن، محفوظات خود را در بوته ارزیابی گذاشته و پس از قبولی گواهی‌نامه مربوط را دریافت نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه