فعالیت 30 پایگاه سیار سلامت همزمان با شب‌های قدر

فعالیت 30 پایگاه سیار سلامت همزمان با شب‌های قدر

سرپرست معاونت درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از ارائه خدمات پزشکی به زائران و مجاوران در شب‌های قدر خبر داد. 
سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌‌وگو با آستان‌نیوز گفته است: با توجه به حضور پرشور زائران و مجاوران در مراسم پرفیض شب‌های قدر، علاوه بر 6 پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، 30 پایگاه سیار سلامت نیز در گوشه و کنار اماکن متبرکه رضوی آماده خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی است.
در هر پایگاه سلامت تیمی متشکل از چهار نیروی امدادگر هلال احمر، یک نیروی فوریت‌های پزشکی این مؤسسه و یک نیروی صندلی چرخدار اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی حضور دارند. 
سه پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی هم در صحن جمهوری اسلامی، باب‌الرضا(ع) و صحن امام حسن مجتبی(ع) با حضور تیم کامل پزشکی و تجهیزات لازم برای انجام خدمات اورژانسی و احیای قلبی- تنفسی بیماران به عنوان پایگاه‌های مرکزی اورژانس حرم مطهر به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی کرده و می‌کنند. 17 دستگاه آمبولانس هم با همکاری اورژانس 115، هلال احمر و مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی مانند شب  نوزدهم، در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان در صحن و سرای رضوی آماده‌باش هستند. دارالشفای امام(ع) نیز با تقویت نیرو در بخش‌های مختلف آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیماران است و حتی دو بخش آزمایشگاه و رادیولوژی دارالشفای امام(ع) نیز در شب‌های قدر فعال هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه