افزایش تعداد بازدیدکنندگان  از مساجد

افزایش تعداد بازدیدکنندگان  از مساجد

به گفته مسلمانانی که در مراسم افطاری در مسجد «سووتو» ژوهانسبورگ حضور داشتند، تعداد بازدیدکنندگان از مساجد در رمضان ۲۰۲۲ بسیار بیشتر از گذشته بوده زیرا در سال‌های اخیر مردم بیشتری اسلام را در این منطقه انتخاب کرده‌اند. 
مسلمانان آفریقای جنوبی از دیدن تجمع مؤمنان بیشتر در مساجد در ماه مبارک رمضان امسال خرسندند.در حال حاضر بیش از یک میلیون مسلمان در آفریقای جنوبی که نزدیک به ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد، زندگی می‌کنند. در همین حال، اکثریت جمعیت مسلمان این کشور را مسلمانان هندی و مالایی الاصل آسیایی تشکیل می‌دهند.
همبستگی مسلمانان و سیاهپوستان در مبارزه با رژیم آپارتاید که در سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۴ بر کشور حکومت می‌کرد، نقش مهمی در گسترش اسلام در میان جامعه سیاهان ایفا کرده است.در آفریقای جنوبی مساجد و مؤسسه‌های آموزشی شامل دانشکده، مدارس آکادمی اسلامی خصوصی، دانشکده علوم اسلامی و مراکز دینی زیادی وجود دارد. 
همچنین در بعضی از دانشگاه‌ها مطالعات اسلامی بخشی از مطالعات علمی و آکادمیک آنان است. همچنین سازمان‌های دینی دیگری وجود دارند که در امور خیریه اجتماعی، مسائل اقتصادی و دینی برای جوانان فعالیت می‌کنند.
تعداد زیادی انجمن‌ اسلامی نیز در اغلب شهرهای اصلی آفریقای جنوبی وجود دارند که هر کدام با داشتن ارگان اختصاصی خود تبلیغات دینی می‌کنند و مسلمانان دیگر نیز گاهی به صورت گروهی و گاهی به صورت اختصاصی مجلات ویژه خود را دارند که آن را چاپ و توزیع می‌کنند. این مجلات و گاهنامه‌ها اغلب به 
زبان انگلیسی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه