«بیدواز» مقصد سرسبز طبیعت‌دوستان

«بیدواز» مقصد سرسبز طبیعت‌دوستان

روستای خوش آب‌وهوا و سرسبز «بیدواز» که در 20 کیلومتری شهر اسفراین قرار گرفته، با زیبایی‌های فراوان خود، به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و طبیعت‌دوستان تبدیل شده است.
این روستا که دارای موقعیت اقلیمی کوهستانی و دره‌ای است؛ به عنوان یکی از 16روستای هدف گردشگری خراسان شمالی به‌شمار می‌آید و به دلیل برخورداری از آب فراوان، وجود رودخانه‌ای حیات‌بخش -که تنها رودخانه دائمی شهرستان اسفراین است-، درختان انبوه و نیز آثار باستانی متعدد و مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی، هم‌اکنون به عنوان دهکده‌ای توریستی شناخته شده و بسیاری از مردم اسفراین و مسافرانی از راه دور و نزدیک، تعطیلات خود را در دل طبیعت کم‌نظیر و باغ‌های سرسبز این روستا سپری می‌کنند.
مردم این منطقه با گویش «تات»ی صحبت می‌کنند و میهمان‌نوازی آنان شهره است؛ کافی است فقط یک شب را در این روستای بهشتی سر کنید تا لذت معاشرت با این مردمان خونگرم و دوست‌داشتنی را ببرید.
روستای بیدواز از توابع دهستان میلانلو در بخش مرکزی شهرستان اسفراین قرار دارد و از شمال شرق به دهستان گلیان شهرستان شیروان، از شرق به دهستان شاه‌جهان شهرستان فاروج، از جنوب به دهستان بام و صفی‌آباد و از غرب به دهستان روئین اسفراین محدود است.
ازجمله جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌توان به چشمه «علی بره» در ابتدای ورودی روستا، چشمه مسجد و چشمه رشیدالدین بیدوازی، رودخانه دائمی و سد بیدواز اشاره کرد. رودخانه بیدواز از دامنه‌های شمالی کوه شاه‌جهان سرچشمه می‌گیرد 
و یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های خراسان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه