مردان آسمانی

مردان آسمانی

یزدی

شهید غفار رامين‌فر 
ولادت: 20/02/1323
محل ولادت: قائن
شهادت: 02/07/1359
بیستم ارديبهشت1323 در روستای پهنایی شهرستان قاينات به دنيا آمد.
دوران ابتدايی را در دبستان چهار کلاسه روستای پهنايی قاین گذراند. برای ادامه تحصيل به شهر قاین رفت و در مدرسه راهنمايی اين شهر به تحصيل مشغول شد. پس از آن به تهران عازم و در پيشاهنگی پذيرفته شد.
از کودکی دارای هوش سرشاری بود به طوری که در ۶ سالگی توانست به کمک پدرش در خواندن قرآن مسلط شود. از کودکی عشق زيادی به اهل بيت و امامان معصوم(ع) به‌خصوص امام حسين(ع) داشت. زمانی که پدرش عازم کربلا بود به خاطر علاقه زيادی که به اهل بيت و امام حسين(ع) داشت، با اصرار زياد با پدرش عازم کربلا شد.
دوران متوسطه را در دبيرستان پهلوی تهران شروع کرد و پس از گرفتن ديپلم، در آزمون دانشگاه نام‌نویسی کرد و در رشته خلبانی دانشگاه شيراز پذيرفته شد. پس از اتمام دانشگاه برای ادامه تحصيل تکميلی عازم آمريکا شد که با اتمام آن به ايران بازگشت و در نيروی هوايی به کار مشغول شد.
سال 1354، در 30 سالگی ازدواج کرد که ثمره اين ازدواج يک دختر است.
در دوران حکومت ستمشاهی در پايگاه‌های هوايی شيراز و همدان به نشر اسلام و آگاه ساختن خلبانان به وضعيت کشور اهتمام می‌ورزيد. اين عمل را تا آنجا ادامه داد که در سال 1356 حين توزيع اعلاميه‌های معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمينی(ره) توسط ساواک در پايگاه هوايی همدان دستگير و بازداشت شد.
شهيد رامين‌فر در کشف کودتای نوژه و برملا شدن توطئه و دستگيری عوامل مزدور منافق که قصد تخريب و از بين بردن انقلاب را داشتند از خود فعاليت‌های چشم‌گيری نشان داد که اقدام‌ها و فعاليت‌های وی زبانزد نيروهای پايگاه بود.
با شروع جنگ تحميلی به عنوان خلبان در مأموريت‌های برون‌مرزی شرکت می‌کرد. او فرماندهی واحد هوايی عمل‌کننده در غرب را به عهده داشت. در اين زمينه بنا به اظهارات همکارانش رشادت‌های قابل‌توجهی از خود نشان داد.
آخرين مأموريت شهيد غفار رامين‌فر برای در هم کوبيدن مواضع و استحکامات رژيم بعثی صدام در قلب عراق، در تاريخ 02/07/1359 صورت گرفت، اما ايشان پس از آن به وطن بازنگشت.
با سقوط هواپيمايش در خاک دشمن، به شهادت رسيد و پيکرمطهرش مفقود شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه