انتقاد امام جمعه بجنورد از خام‌فروشی معادن

انتقاد امام جمعه بجنورد از خام‌فروشی معادن

امام جمعه بجنورد از خام‌فروشی مواد معدنی استان انتقاد کرد و گفت: در حوزه معادن خراسان شمالی بی‌تدبیری، ناهماهنگی، نبود مدیریت صحیح و خام‌فروشی وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در گفت‌وگو با مهر درخصوص ظرفیت معادن خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: 268معدن ثبت شده در خراسان شمالی وجود دارد که تنها ۱۵۷معدن فعال است، مابقی معادن یا فعال نیستند یا سرمایه‌گذاری برای آن ورود پیدا نکرده است و چون نتوانسته سرمایه تأمین کند، مشمول ماده ۲۰ شده و از فعالیت خلع شده است.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: این معادن بیشتر مربوط به سنگ‌های زینتی می‌شوند که انواع و اقسام آن در خراسان شمالی موجود است، اما در این بخش، بحث خام‌فروشی در معادن وجود دارد.
وی افزود: از آنجایی که این سنگ‌ها در خود استان فراوری نمی‌شوند بخش عمده‌ای از آن‌ها به خراسان رضوی، اصفهان و سایر استان‌ها ارسال که پس از فراوری به فروش گذاشته می‌شوند.
حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: شایسته است زیرساخت فراوری این سنگ‌ها در خود استان فراهم شود تا سرمایه‌گذاران به این مبحث ورود پیدا کنند، زیرا دیگر هزینه بسیار سنگینی در بخش حمل‌ونقل بر سرمایه‌گذاران وارد نمی‌شود و از سوی دیگر زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان استان فراهم خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست در بخش معدنی خراسان‌شمالی ورود و سرمایه‌گذاری کنند تا از خام‌فروشی و هدررفت سرمایه جلوگیری شود.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: معادنی که در خراسان شمالی وجود دارند به درستی مدیریت نمی‌شوند؛ بخشی از این سرمایه‌ها به وسیله بانک‌ها بلوکه شده‌اند و اجازه فعالیت به این معادن داده نمی‌شود که امیدواریم با تدابیر دولت محترم این مشکل برطرف شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه