تجهیز بیمارستان‌های مشهد به دستگاه بی‌خطرسازی زباله

تجهیز بیمارستان‌های مشهد به دستگاه بی‌خطرسازی زباله

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صداوسیما گفت: هم‌اکنون همه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه، بخش خصوصی، خیریه و دولتی مجهز به دستگاه بی‌خطرساز است و پس از بی‌خطر کردن زباله از طریق شهرداری جمع‌آوری می‌شود.
مهندس علی‌اصغر حسنی با بیان اینکه زباله کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، دندان‌پزشکی و مطب‌ها ازجمله زباله‌های عفونی است که باید روند بی‌خطرسازی را سپری کنند، خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت و محیط زیست، در زمینه بی‌خطر‌سازی زباله‌ها فعالیت می‌کنند، بنابراین همه مراکز درمانی باید با این شرکت‌ها قرارداد داشته باشند و پس از بی‌خطرسازی، زباله‌ها را به شهرداری تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه پسماندهای پزشکی با زباله شهری شرایط متفاوتی دارد و بیماری‌زایی آن‌ها به مراتب بالاتر از زباله‌های عمومی است، گفت: همه مراکزدرمانی باید پیش از تحویل زباله‌ها به شهرداری، آن‌ها را بی‌خطرسازی کنند. رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر مرکز درمانی که خارج از این چارچوب فعالیت کند از مراکز بهداشتی اخطار دریافت می‌کند و اگر روند را اصلاح نکند محیط زیست آن را  به دادگاه معرفی می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه