آبرسانی با تانکر به ۸۸ روستای نهبندان

آبرسانی با تانکر به ۸۸ روستای نهبندان

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: در حال حاضر آبرسانی سیار به ۸۸ روستای این شهرستان با جمعیت 4هزار و ۷۶۶ نفر با تانکر انجام می‌شود.
ابوالفضل ایروانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آب ارسالی به روستاها فقط نیاز شرب روستاییان را رفع می‌کند و برای رفع سایر مصارف باید آب بیشتری حمل شود که در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه‌ایم و در صورت تخصیص اعتبار، حجم آب ارسالی افزایش خواهد یافت.
سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود روستاهای آبرسانی سیار در این شهرستان از ۸۸ به ۱۱۸روستا به دلیل خشکسالی، کم‌آبی و قطعی آب در شبکه‌ها افزایش یابد.
وی به مهم‌ترین مشکلات آبرسانی سیار اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکندگی و طولانی بودن مسیرهای آبرسانی و جاده‌های نامناسب هزینه استهلاک ماشین‌آلات حمل آب بسیار بالاست و در این زمینه نیازمند تأمین اعتبار هستیم.
ایروانی افزود: همچنین ناوگان آبرسانی سیار شهرستان نهبندان که سه دستگاه آن متعلق به شرکت آب و فاضلاب است، دو دستگاه فرسوده شده و نیاز به جابه‌جایی دارد، همچنین در فصل تابستان با توجه به افزایش حجم آبرسانی نیاز به اختصاص یک تانکر حمل آب دیگر داریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تانکر و مخزن ذخیره آب در روستاهای شهرستان نصب شده که از این تعداد ۲۰دستگاه فرسوده و برای نوسازی نیازمند تأمین اعتبار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه