قهرمانان مهاجرت کرده پشیمان می‌‎شوند

سکوت سعید معروف شکست

قهرمانان مهاجرت کرده پشیمان می‌‎شوند

سعید معروف ستاره والیبال ایران در نشستی خبری در واکنش به اینکه قبلاً گفته شده بود شما نمی‌توانید به ایران بیایید اما با حضورتان در جام باشگاه‌ها مشخص شد که مشکلی ندارید، گفت:  نقل قول تا زمانی که سندیت نداشته باشد، ساخته ذهن افراد است. من مشکلی نداشتم و اینکه چند سال در ایران نبودم به دلیل کرونا بود و از آنجایی هم که تصمیم گرفته بودم در تیم ملی نباشم، باید برای زندگی آینده‌ام برنامه‌ریزی می‌کردم. من چه اینجا باشم چه نباشم، بخشی از والیبال ایران خواهم بود.

خداحافظی از تیم ملی 
معروف در مورد اینکه مدتی با رسانه‌ها ارتباطی نداشت، گفت: بحث قهر و آشتی نبود.‌ سعی کرده‌ام از فضای رسانه دور باشم. اتفافاتی افتاد و در برخی کنفرانس‌های خبری همکاران عزیزتان لطف کردند و حرف‌های من را جور دیگری عنوان کردند.  بحث خداحافظی از تیم ملی بود که در صفحه‌ام گذاشتم اما معنایش خداحافظی از والیبال ایران نیست. اینکه بتوانم تا ۴۵سالگی بازی کنم می‌تواند در جاهای مختلف باشد که ایران هم جزو آن‌هاست. 

مربیگری؟
ستاره والیبال ایران در مورد علاقه خود به مربیگری و اینکه از چه زمانی در این عرصه فعالیت خواهد کرد، گفت: نمی‌شود تاریخی تعیین کرد که در چه سنی از باشگاهی خداحافظی کنم و وارد مربیگری شوم اما مربیگری در آمریکا هم به دلیل شرایط کرونا بود که بیکار بودیم و من هم نمی‌توانستم از والیبال دور باشم. برنامه خاصی برای مربیگری در چند سال آینده ندارم، فعلاً تا جایی که بدن و مغزم جواب بدهم بازی می‌کنم. 

مربی ایرانی در تیم ملی 
کاپیتان سابق تیم ملی در مورد نگرانی‌هایی که در مورد نسل فعلی وجود دارد و اینکه ایران هنوز پاسوری در سطح سعید معروف ندارد، گفت: خوشبختانه در این چند سال پاسورهای تیم ملی عوض می‌شدند، یک دوره‌ای بعد از رفتن آقای مهدوی، آقای وادی و کریمی آمدند. پاسورهای خوبی داریم که در آینده حرفی برای گفتن خواهند داشت. الان صحبت‌ها روی آقای کریمی است و آقای وادی هم تجربه دارد. شنیده‌ام پاسورهای خوبی به لیگ آمده‌اند. نسل بعدی والیبال ایران از نظر فیزیکی و استعدادی خیلی قوی هستند که حرف برای گفتن خواهند داشت، اما اینکه ما چه استفاده‌ای از آن‌ها ببریم، باید دید فدراسیون و مربیان تیم ملی چه برنامه‌ای برایشان دارند. نمی‌شود فقط از بازیکن انتظارداشت که با استعداد خودش همه چیز را جلو ببرد. باید شرایط فراهم باشد و ابزار وجود  داشته باشد و اینکه چگونه با آن‌ها بازی کنیم و کنار هم قرار دهیم به برنامه ریزی ربط دارد که اگر درست باشد نتیجه می‌گیریم و اگر نه شاید باید چندسالی پایین رفتن والیبال را ببینیم تا دوباره اوج بگیریم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا با مربی ایرانی می‌توانیم، گفت: نظری ندارم.

سالم‌ترین تیم ملی
معروف در پاسخ به این پرسش که حرف هایی در مورد باندبازی و لابی‌گری در تیم ملی وجود داشته،گفت: اگر تیم ملی فاسد بود و باندبازی وجود داشت، قطعاً این اشتیاق برای مردم ایجاد نمی‌شد. فکر می‌کنم تیم ملی والیبال آن‌قدر سالم فعالیت کرد که همه این سلامت بودن، اشتیاق و فداکاری بازیکنان به مردم منتقل می‌شد.خیلی خنده‌دار است که بگویند یک بازیکن آن‌قدر قدرت داشته که باند بازی کند و مافیا درست کند. بازیکنان کشورهای دیگر برای حضور در تیم ملی حقوق می‌گیرند، اما تیم ملی ایران تنها تیمی است که برای حضور در تیم ملی پول نمی‌دهد. همه این‌ها نشان می‌دهد در کمال آرامش و با سلامت کامل فعالیت کردیم.سالم‌ترین تیم ملی تاریخ را داشتیم و کسانی که کنارمان بودند همه از نزدیک این را دیدند.

کوچ قهرمانان
معروف در واکنش به خروج تعدادی از ورزشکاران از ایران گفت: من از طرف آن آدم‌ها نمی‌توانم نظر بدهم و نمی دانم چه چیزی باعث این اتفاق می‌شود. شنیده‌ام کسانی که این کار را  می‌کنند، در نهایت پشیمان شده اند و اعلام کرده اند تصمیم درستی نبوده است. یکی از سخت‌ترین کارها بازی کردن برای پرچم کشوری دیگر است و هیچ ورزشکاری این را دوست ندارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه