مشهد در دیپلماسی سلامت سرآمد شهرهای ایران است

مشهد در دیپلماسی سلامت سرآمد شهرهای ایران است

رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت و ارائه خدمات در این عرصه پیشرو و سرآمد در میان شهرهای ایران است. محمد بهشتی منفرد در گردهمایی بین‌المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری سلامت در مشهد افزود: براساس اسناد و اطلاعات موجود هم‌اکنون در مشهد امکان معالجه و درمان هر نوع بیماری وجود دارد. وی ادامه داد: طی سال گذشته بسیاری از سفیران کشورهای مختلف در مشهد از امکانات و خدمات پزشکی و درمانی بازدید کردند که خود نشان از جایگاه این کلانشهر در حوزه گردشگری سلامت دارد.
رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت‌ها و امکانات مشهد در حوزه سلامت و به‌خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، برای نمایندگان کشورهای مختلف شایان توجه بوده است. بهشتی منفرد افزود: برقراری و افزایش دوباره پروازهای مستقیم از مشهد به کشورهای دیگر پس از کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا رونق دوباره‌ای به حوزه گردشگری سلامت در این شهر داده است.
وی اضافه کرد: نگاه امروز وزارت امور خارجه به دیپلماسی سلامت علاوه‌ بر آثار اجتماعی و فرهنگی دیدگاه و رویکرد اقتصادی هم هست و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای دنیا در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نیز سلامت قائل نیستیم و آمادگی میزبانی کامل از اتباع کشورهای مختلف را داریم. رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: دفتر وزارت امور خارجه در شمال شرق با همه امکانات خود در خدمت کشورهای علاقه‌مند برای برقراری و توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص حوزه گردشگری سلامت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه