مسیرهای آسان‌تر برای رسیدن به رواق «دارالحجه»

مسیرهای آسان‌تر برای رسیدن به رواق «دارالحجه»

اگر در دو سه ماه اخیر به حرم مطهر رضوی مشرف شده و گذرتان به بست شیخ طوسی و یا رواق دارالولایه افتاده باشد حتماً داربست‌ها، بنرها و... را دیده‌اید که خبر از انجام عملیات عمرانی می‌دهد. جزئیات این عملیات عمرانی را از زبان مهندس «بیات» مدیر نگهداری و بهره‌برداری ساختمان سازمان فنی و نگهداری حرم بخوانید: آسانسور بست شیخ طوسی با ظرفیت 18 نفر مقابل ورودی کتابخانه مرکزی در حال ساخت است که امکان دسترسی آسان‌تر افراد سالمند و معلول را از بست شیخ طوسی به رواق دارالحجه و برعکس فراهم می‌کند. این عملیات تیرماه امسال به پایان می‌رسد. 
بیات همچنین درباره ضرورت اجرای پروژه ساخت پله‌ برقی در مسیر رواق دارالحجه به رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی هم گفته: این پروژه تردد زائران به رواق دارالحجه به ویژه هنگام خروج در ساعات پیک جمعیت را تسهیل می‌کند؛ به همین منظور دو دستگاه پله برقی در کنار راه پله سنگی طراحی شده که امکان دسترسی بیشتر از رواق دارالولایه به رواق دارالحجه از طریق کفشداری شماره 17 واقع در صحن جمهوری را میسر می‌کند. 
به گفته وی، عملیات ساخت این پروژه از فروردین سال جاری آغاز شده و بر پایه برآوردهای انجام شده تا شهریور سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه