تولد دوباره

تولد دوباره

«انجمن ادبی رضوی» محفلی آشنا برای دوستداران شعر آیینی است؛ انجمنی که به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سه دهه گذشته مکانی برای عرض ارادت شاعران مشهدی به اهل بیت(ع) و میزبانی از زائران اهل شعر و ادب حرم مطهر حضرت رضا(ع) بوده است.  اگرچه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا چراغ جلسات انجمن ادبی رضوی به طور موقت دو سالی خاموش بود، اما به تازگی برگزاری جلسات آن از سر گرفته شده است.
امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در خصوص پیشینه شعری مشهد می‌گوید: بسیاری از انجمن‌های ادبی کشور تنها جلساتی برای شعرخوانی شاعران بودند در حالی که این امر رسالت اصلی انجمن ادبی نیست. در واقع انجمن ادبی محفلی برای رشد، پویایی و ارتقای سطح شعری شاعران است. ارتقای شعر شاعران زمانی اتفاق می‌افتد که شاعران جوان و نوپا در کنار استادان و چهره‌های پیشکسوت شعری در یک جلسه حضور داشته باشند. 
انجمن ادبی رضوی همزمان با تأسیس مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در سال 1369 در مشهد راه‌اندازی شد و شاعران آیینی تا اواخر سال 1398 و تعطیلی جلسات به دلیل همه‌گیری، هر دوشنبه بعدازظهر در این مکان دور هم جمع می‌شدند. 
در دوره جدید انجمن علاوه بر حضور تمامی شاعران در کنار یکدیگر، به طور منظم ماهی یک یا دو بار نیز از حضور استادان و چهره‌های برجسته حوزه شعر و ادب در راستای گسترش دایره معرفتی شاعران و ارائه مباحث تخصصی در این جلسات استفاده خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه