ساخت راه‌آهن در خراسان‌جنوبی از اولویت‌های مهم پیشرفت و توسعه است

ساخت راه‌آهن در خراسان‌جنوبی از اولویت‌های مهم پیشرفت و توسعه است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پروژه راه‌آهن «چابهار- مشهد» بخش عمده‌ای از مشکلات کشورهای همسایه در بحث ترانزیت را حل می‌کند. به گزارش فارس، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از طرح ریلی «بیرجند-قاین-یونسی»اظهار کرد: ما معتقدیم محور چابهار به مشهد، یکی از محورهای بسیار راهبردی برای منطقه شرق کشور است. وی با بیان اینکه اتصال چابهار به مرکز کشور، بسیاری از مشکلات را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید، رونق صادرات و کمک به حمل‌ونقل مسافر در شرق کشور، بخشی از مزایای اجرای این پروژه است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پروژه راه‌آهن چابهار- مشهد بخش عمده‌ای از مشکلات کشورهای همسایه در بحث ترانزیت را نیز حل می‌کند.
مرتضوی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع، جلسه بررسی مشکلات پیش روی این پروژه هفته آینده برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ایجاد راه‌آهن در خراسان‌جنوبی یکی از اولویت‌های مهم برای پیشرفت و توسعه استان و کاهش هزینه‌ها و مشکلات حمل‌ونقل است و به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات این پروژه خواهیم بود. 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: با مدیریت خوب آقای استاندار و همکاری با دولت و پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس کارهای خوبی در مورد این استان صورت گرفته است و اطمینان دارم با تخصیص‌های بعدی خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل خواهد شد.
مرتضوی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌ها مانع جدی‌ای دیده نشد. مدیر آب‌وفاضلاب گزارش داد طی 10 سال گذشته عملیات اجرایی در این زمینه انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه