بی‌توجهی به ممنوعیت افزایش اجاره بها درمشهد

بی‌توجهی به ممنوعیت افزایش اجاره بها درمشهد

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: تعیین قیمت برای انواع مسکن و در دسترس مردم قرار دادن آن‌ها می‌تواند مانع افزایش بیش از حد قیمت‌ها شود و قیمت اجاره‌بها را کنترل کند.
سید علیرضا علویان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: افزایش نرخ تورم روی همه بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشته است و در این شرایط کمتر خانه‌ای خالی می‌شود که نسبت به اجاره دوباره آن اقدام شود.
او ادامه داد: تعیین سقف افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره بها در شهرهای کشور از سوی دولت در برخی مناطق مشهد اجرا می‌شود اما در برخی مناطق دیگر اثری از اجرای آن نیست، در صورتی که اگر این پیشنهاد دولت به همه مراکز ابلاغ شود و نظارت بر آن انجام گیرد، به صورتی که فرد در صورت عدم اجرای آن جریمه شود، بازار اجاره مسکن کنترل خواهد شد.
وی اضافه کرد: قیمت ملک یکی از مواردی است که برخی اوقات بی رویه افزایش می‌یابد و حتی میزان افزایش آن از تورم نیز بیشتر است.در برخی مناطق مشهد مشاوران املاک اتاق فکری تشکیل می‌دهند و با هم قیمت مسکن را افزایش یا کاهش می‌دهند؛ مثلاً این اتفاق در منطقه‌ای مانند شهرک غرب رخ داده و دادگستری نیز پیگیر این موضوع شده است.
علی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در خصوص نظارت بر رعایت سقف افزایش ۲۰درصدی نرخ اجاره مسکن گفت : مسئولیت نظارت بر این بخش بر عهده دفاتر مشاوران معاملات املاک است و از سوی مراجع قانونی کاملاً نسبت به این موضوع توجیه شده و بخشنامه‌ها نیز به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
او اضافه کرد: دفاتر مشاوران معاملات املاک باید در زمان تمدید قرارداد بین موجر و مستأجر دقت کنند که بیش از سقف تعیین شده برای افزایش نرخ اجاره، اجازه صدور اجاره نامه را ندهند و این مسئله به دقت رعایت شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه