۳۷۲ واحد صنعتی آلاینده درخراسان رضوی

۳۷۲ واحد صنعتی آلاینده درخراسان رضوی

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۷۲ واحد صنعتی استان در فهرست صنایع آلاینده و تحت نظارت و پایش هستند که اخطار و تذکرهای لازم را دریافت کرده‌اند.
محمد عرفانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این واحدها در کنار سایر واحدهای صنعتی که تحت پایش و نظارت هستند به صورت ویژه‌تر رصد می‌شوند.
وی ادامه داد: واحدهای آلاینده زیست محیطی مشمول جرایم می‌شوند و در فهرست صنایع آلاینده و پیگیری قضایی  قرار می‌گیرند علاوه بر این یک‌درصد از فروش این واحدها براساس ماده ۳۸قانون مالیات بر ارزش افزوده  به حساب خزانه واریز می‌شود. معاون محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان پس از تهران در زمینه میزان پایش انجام شده صنایع، رتبه دوم کشور را دارد به طوری که طی یک سال اخیر ۶هزار و ۹۴۰نوبت بازدید در این بخش استان انجام شده است.
عرفانی افزود: در یک سال گذشته ۲۱۰ نوبت از منطقه کشف‌رود بازدید انجام شد که به عنوان یکی از مناطقی که مورد هجوم صنایع آلاینده‌ قرار گرفته، بسیار حساس و مهم است.
وی تأکید کرد: آلودگی ایجاد شده توسط صنایع در بخش‌های آب، هوا و خاک قابل تقسیم است که در هر سه بخش عواقب و پیامدهای جبران‌ناپذیری برای سلامت مردم و جامعه به همراه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه