وجود ۱۵۰ مدرسه ناایمن در خراسان شمالی

وجود ۱۵۰ مدرسه ناایمن در خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از وجود ۱۴۵ تا ۱۵۰ مدرسه ناایمن در این استان خبر داد.
امین فلاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشتر این مدارس در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم قرار دارند .این مدارس به این دلیل ناایمن محسوب می‌شوند که شاید تحمل بار زلزله را نداشته باشند و در آن زمان دچار خسارت شوند. وی با اشاره به قانون تخریب و بازسازی مدارس ناایمن و تخریبی از سال ۸۵ افزود: 2هزار و ۵۰۰ کلاس درس تخریبی در این استان وجود داشت که یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس تخریب و بازسازی شده و هزار کلاس درس باقی مانده است.
فلاح ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ کلاس درس درحال ساخت است که امیدواریم این کلاس‌ها تا مهرماه جایگزین کلاس‌های ناایمن استان شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه ساخت هر کلاس درس حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، گفت: هزینه ساخت بسیار بالا رفته و اینکه به صورت یکباره تمامی آن‌ها تخریب و بازسازی شوند، امکان‌پذیر نیست.
وی تصریح کرد: مدارسی که درجه غیر ایمنی آن‌ها بسیار زیاد است، مدارس گلی و سنگی هستند که خوشبختانه این مدارس در استان حذف شده‌اند و چنین مدارسی در استان وجود ندارد. مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت آموزشگاه‌های استان پیشنهاد شده است که انتظار می رود در سفر پیش روی رئیس جمهور به این خطه مصوب شود.
وی گفت: رئیس جمهور در آینده به این استان سفر خواهد کرد که کمبود و مشکلات آموزش و پرورش را احصا کردیم و برای جبران آن این میزان اعتبار پیش بینی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه