دیدگاه‌های مشترک ایران و بنگلادش برای پیشرفت

دیدگاه‌های مشترک ایران و بنگلادش برای پیشرفت

سفیر بنگلادش در ایران گفت: در شرایط فعلی دیدگاه‌های دو کشور ایران و بنگلادش برای پیشرفت مشترک است.
آف‌ام گوسال اعظم سارکار در جمع هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: بنگلادش و ایران ارتباط دیرینه‌ای با هم دارند و از سوی دیگر از لحاظ فرهنگی نیز به یکدیگر بسیار نزدیک هستند.
وی گفت: جلساتی که طی این دو، سه روز در خراسان شمالی برگزار خواهد شد، فرصت خوبی است تا با بخش‌های مختلف این استان آشنا شویم و تلاش خواهیم کرد از نظر اقتصادی و سیاسی ارتباطات بیشتری برقرار کنیم.
وی افزود: خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های معدنی و صنعتی زیادی است که می‌توان در این خصوص همکاری خوبی داشت.
وی با اشاره به اینکه بنگلاش دومین تولیدکننده پوشاک در دنیاست، ادامه داد: کشت پنبه یکی از محصولاتی است که در خراسان شمالی در حال انجام است و در این زمینه می‌توان با کشور بنگلادش در ارتباط با پنبه و یا نخ پنبه مورد نیاز ارتباط تجاری برقرار کرد.
سفیر بنگلاش در ایران در ادامه بیان کرد: حوزه ساخت‌وساز در کشور بنگلادش با سرعت زیادی در حال پیش رفتن است که صنعت آلومینیوم در خراسان شمالی می‌تواند کشور ما را در تأمین مواد اولیه مورد نیاز کمک کند.
وی با بیان اینکه کود اوره یکی از محصولاتی است که در خراسان شمالی تولید می‌شود، گفت: کود اوره برای بخش کشاورزی کشور بنگلادش بسیار مهم است و بنگلادش برای خرید این محصول مناقصاتی برگزار می‌کند که این استان می‌تواند برای فروش آن در این مناقصات شرکت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه