کاهش تعداد کودکان رها شده نسبت به سال‌های گذشته

کاهش تعداد کودکان رها شده نسبت به سال‌های گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص کودکان مجهول‌الهویه در استان گفت: این کودکان را مادران بیشتر در بیمارستان‌ها و پس از زایمان رها می‌کنند. شاهرودی به ایسنا گفت: آمار این کودکان رهاشده نسبت به سال‌های گذشته‌ کاهش یافته است، زیرا سیستم‌های حمایتی بیشتر و قوی‌تر از گذشته عمل می‌کنند. اکنون سازمان بهزیستی از زنان خشونت‌دیده، آسیب‌دیده یا در معرض آسیب حمایت می‌کند و این حمایت‌ها منجر شده است که کودکان ‌کمتری رها شوند. تعداد این کودکان رها شده در استان سال گذشته ۱۵مورد بوده و در سه ماه نخست امسال پنج مورد گزارش شده است. این پنج مورد در بیمارستان رها شده بودند.
وی ادامه داد: این کودکان پس از ارزیابی کامل و با توجه به رده سنی که دارند به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند. اگر خانواده آن‌ها شناسایی شد شرایط را برای بازگشتشان فراهم می‌کنیم درغیر این صورت کودکان را به صورت میهمان واگذار می‌کنیم. اگر هیچ یک از این‌ موارد محقق نشد به «خانه‌های فرزندان» منتقل می‌شوند. این خانه‌ها توسط خیریه‌ها و تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شوند.
شاهرودی تأکید کرد: در سال گذشته و سه ماه نخست امسال در خراسان رضوی ۳۱۲ کودک به عنوان فرزندخوانده واگذار شده‌اند. از این تعداد یک کودک معلول و ۳۳ کودک دارای بیماری خاص که نیازمند جراحی و خدمات درمانی مستمر بودند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه