بازگشت ۲ میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم خراسان جنوبی

بازگشت ۲ میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۲میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم استان برگشت داده شد.


به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، حجت‌الاسلام موحدی‌راد افزود: با لغو مصوبه بانک مرکزی، بانک‌های کشور موظف شدند مبالغی را که با عنوان سود یا جرایم بانکی از مردم به صورت مازاد گرفته بودند به مردم بازگشت دهند که سهم خراسان جنوبی از پرداخت این موارد توسط بانک‌ها ۲ میلیارد تومان بوده است.
وی تخلفات ثبت شده در دیوان عدالت اداری استان در سه ماه نخست امسال را ۴۶۶ فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین شکایات مردمی در بین دستگاه‌های اجرایی با ۱۵۶ مورد مربوط به شهرداری بیرجند و بیشتر آن مربوط به اعتراض مردم به آرای کمیسیون ماده۱۰۰ ‏ است.
  وی از اقدام جدید قوه قضائیه با عنوان راه‌اندازی دفاتر قضایی سیار در این هفته خبر داد و گفت: به عنوان یک اقدام جهادی با همکاری مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، دفاتر قضایی سیار در شهرها، بخش‌ها و مناطق مرزی برای رفاه حال مرزنشینان، روستاییان و عشایر ایجاد خواهد شد. موحدی راد افزود: این کار برای نخستین بار در کشور، در خراسان جنوبی انجام خواهد شد و تعداد سه دفتر قضایی سیار با هماهنگی دهیاری‌ها به زیرکوه، درمیان و نهبندان خواهند رفت و به صورت رایگان خدمات قضایی را به روستانشینان، عشایر و مرزنشینان ارائه خواهند داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه