اعلام ویژه‌برنامه‌های روز زیارتی امام رضا (ع)

اعلام ویژه‌برنامه‌های روز زیارتی امام رضا (ع)

به گزارش آستان‌نیوز، در آستانه روز زیارتی مخصوص حضرت رضا(ع) و بنا به روایتی شهادت امام رضا(ع)، روز گذشته پرچم گنبد مطهر حرم رضوی به نشانه عزا تعویض و به رنگ سیاه درآمد. به همین مناسبت صحن‌ و سرای حرم مطهر نیز همچون صحن انقلاب اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی، گلدسته‌ها و سقاخانه نیز توسط خادمان این آستان مقدس با پارچه و کتیبه‌های مشکی سیاه‌پوش شدند.در این روزها دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز برای میزبانی از زائران با چای، دمنوش، شربت و... از ساعت 7 تا 12 و 17 تا 24 آماده پذیرایی از زائران و مجاورانی هستند که برای زیارت بارگاه نورانی انیس‌النفوس(ع) و شرکت در برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی به حرم مطهر مشرف می‌شوند.در ضمن امروز نیز وی‍ژه‌برنامه‌های روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر گفت: مراسم ویژه روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا(ع) در روز پنجشنبه 23 ذی‌القعده در صحن‌ پیامبر اعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود.وی ادامه داد: مراسم شب 23 ذی‌القعده نیز دیروز ساعت 18 در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت. در این مراسم 
حجج اسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان و سیدمهدی حائری‌زاده سخنرانی کرده و علی مالکی‌نژاد نیز زیارت جامعه کبیره را قرائت کرد. حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مراسم ظهر روز 23 ذی‌القعده نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی و قرائت زیارت جامعه کبیره و مداحی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حمیدی همراه خواهد بود. 
مراسم غروب 23 ذی‌القعده ساعت 18 با مداحی حاج‌سعید حدادیان در صحن پیامبر اعظم(ص) و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی آغاز می‌شود و پس از نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌حسین انصاریان علاوه بر سخنرانی، دعای کمیل را زمزمه خواهد کرد. 
در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی نیز به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) برنامه سخنرانی و روضه‌خوانی دایر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه