درخواست عراق برای توسعه مزار سلمان فارسی

درخواست عراق برای توسعه مزار سلمان فارسی

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از درخواست رسمی عراق برای اجرای چند پروژه جدید عمرانی در اماکن متبرکه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو در گردهمایی مدیران امور بانوان دفاتر استانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: برادران عراقی با دیدن کیفیت طرح‌های اجرا شده از سوی ایران در حرم مطهر علوی(ع)، حرم امام حسین(ع) و حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین و امامین عسکریین(ع) در سامرا و دانش فنی بالای مهندسان ما، درخواست اجرای چند طرح دیگر را داده‌اند.
وی افزود: اجرای طرح توسعه مزار و بقعه سلمان فارسی در شهر مدائن، توسعه مزار و بقعه کمیل بن زیاد از شیعیان و یاران نزدیک مولای متقیان و نیز توسعه مسجد براثا، سومین مسجد پراهمیت جهان تشیع از جمله این درخواست‌هاست. در کنار این‌ها، ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری، قهرمان استعمارستیز تاریخ معاصر که در قبرستان وادی‌السلام نجف اشرف مدفون است در دستور کار ستاد قرار دارد. نامجو با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با تأمین منابع مالی آن‌ها از سوی خیران داوطلب آغاز می‌شود، اظهار کرد: ارزش طرح‌های در دست اجرای کنونی ستاد در سال جاری یک هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان است.
جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه طرح‌های ستاد نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود، از دوستداران اهل بیت(ع) و خیران دعوت کرد در فیض خدمت به آستان ائمه اطهار(ع) مشارکت نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه