البرز به ۶۰ میلیون مترمکعب  حقابه نیاز دارد

البرز به ۶۰ میلیون مترمکعب  حقابه نیاز دارد

البرز    

استاندار البرز با بیان اینکه افزایش میزان بهره‌برداری آب از منابع زیرزمینی استان ۵۰درصد در برنامه است، گفت: برای این منظور به ۶۰میلیون مترمکعب حقابه نیاز داریم.


مجتبی عبداللهی در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: چندی پیش 55 میلیون مترمکعب حقابه جدید از محل سدهای البرز به استان اختصاص یافت؛ ولی زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری مهیا نبود. وی ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌هایی همچون تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در استان برای بهره‌برداری این سهم، ضروری است که البته طی ماه‌های اخیر تحولات محسوسی در این راستا مشهود بوده است.
عبداللهی گفت: اکنون درصدد هستیم میزان بهره‌برداری آب از منابع زیرزمینی استان را به 50درصد برسانیم. برای این منظور به 60 میلیون متر مکعب حقابه دیگر از سدهای امیرکبیر و طالقان نیاز داریم. وی افزود: رینگ شبکه آبرسانی استان یک نیاز اساسی جهت ساماندهی شبکه آبرسانی و افزایش کیفیت ارائه خدمت به مردم است.
استاندار البرز با تشریح شرایط استان و رشد روزافزون جمعیت گفت: باید شرایطی فراهم شود که با حمایت‌های ملی و عزم استانی بتوانیم زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان را ارتقا دهیم.
 اتابک؛ مدیر عامل آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست اظهار کرد: عقب ماندگی تاریخی در مخازن آب استان البرز وجود دارد و با بررسی مشکلات تاب‌آوری شبکه‌های آبی و مخازن افزایش می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه