بررسی فعالیت‌های علمی مراسم اربعین

بررسی فعالیت‌های علمی مراسم اربعین

نشست تخصصی بررسی فعالیت‌های علمی اربعین حسینی  ۱۴۰۱ با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف در بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.


در این نشست حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در سخنانی با اشاره به حضور اندیشمندان خارجی در مراسم اربعین حسینی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت اربعین برای برقراری ارتباط با آن‌ها و تولید ادبیات اربعینی تأکید کرد. وی خواستار حضور نخبگان حوزه و دانشگاه در شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های اربعین حسینی شد و از برگزاری نشست‌های ویژه روحانیون و اصحاب رسانه اعزامی به مراسم اربعین خبر داد. سیدمحمدرضا خوشرو، مسئول شورای علمی همایش‌ها و نشست‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در ادامه محورهای پنج نشست تخصصی را که برای مراسم اربعین امسال پیش‌بینی شده است برشمرد و گفت: این نشست‌ها در نجف و کربلا برگزار می‌شود و هر سال به سمت عمیق‌تر و علمی‌تر شدن پیش رفته است.
در پایان این نشست حجت‌الاسلام احمدی با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده برای پویایی هر چه بیشتر همایش‌های علمی که از ۱۴ الی ۱۹ صفر در کربلا و نجف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این همایش‌ها تبیین شعار سال اربعین (انا من حسین)، نقش حضرت زینب(س) در استمرار نهضت حسینی، زیست اربعینی، مسائل جهان اسلام، اربعین و هم‌گرایی اسلامی و همدلی اقوام و ملت‌ها، اربعین و مقاومت اسلامی و... مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه