میزبانی از دانش‌بنیان‌ها

شرکت صنایع پیشرفته رضوی به دنبال تحول آفرینی و تحقق شعار سال است

میزبانی از دانش‌بنیان‌ها

سومین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی با محوریت بیان مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود تا در سالی که به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده، هم‌اندیشی دیگری برای تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه صورت بگیرد.


به گزارش آستان‌نیوز، آستان قدس رضوی که در سال‌های اخیر در مسیر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های بلندی برداشته است، شرکت صنایع پیشرفته رضوی را به عنوان متولی این حوزه تعیین کرده تا در تعامل با شرکت‌های فعال در نقاط مختلف کشور، تحول‌آفرینی و تحقق شعار سال را 
دنبال کند.
 
رویکرد بررسی چالش‌ها
ایجاد انسجام حداکثری بین شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از مأموریت‌های سال جاری این شرکت در دستور کار قرار گرفته تا علاوه ‌بر افزایش ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بتواند بستر لازم برای رفع چالش‌های این شرکت‌ها را فراهم کند. گردهمایی سوم این شرکت‌ها با محوریت بیان چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی، بررسی ضعف‌ها، مشکلات و گلوگاه‌ها و همچنین پاسخ به چالش‌های فناوران در مسیر دانش‌بنیانی برگزار می‌شود.

 هم‌اندیشی برای رفع مشکلات شرکت‌ها 
مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی می‌گوید: دومین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در خرداد سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری وقت برگزار شد که به دنبال آن ارتباطات خوبی با فناوران شکل گرفت و همچنین مشکلات بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان منعکس و حتی برخی هم رفع شد. 
وی می‌افزاید: امروز در سومین گردهمایی نیز علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران استانی، استادان دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی مؤثر در اکوسیستم دانش‌بنیان و نوآوری حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم گام‌های مؤثری در حمایت از دانش‌بنیان‌ها برداریم. 
 به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در خصوص چالش‌های فناوران در مسیر دانش‌بنیانی شدن یکی از محورهای گردهمایی سوم است و قرار است شرکت‌هایی که هنوز موفق نشده‌اند مجوزهای دانش‌بنیانی را کسب کنند، پرسش‌ها، ابهام‌ها و چالش‌های خود را در حضور مسئولان حوزه ارزشیابی  و اعطای مجوز مطرح کنند.
 
رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان 
بهنام تقدسی به این نکته نیز اشاره می‌کند که در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی از محصولات دانش‌بنیان ۳۵ شرکت برپا خواهد شد تا تازه‌ترین دستاوردهای آن در معرض دید سایرین قرار گیرد و خروجی اقدام‌ها و تلاش‌های آن‌ها به نمایش گذاشته شود. 
وی همچنین به رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان به نام مشعل ماژولار در این گردهمایی اشاره و اظهار می‌کند: این محصول که برای نخستین بار در کشور و توسط شرکت دانش‌بنیان ایمن انرژی طراحی و ساخته شده است، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رونمایی خواهد شد. 
به گفته بهنام تقدسی، این محصول از جمله محصولات دانش‌بنیانی است که آستان قدس رضوی در تولید آن سرمایه‌گذاری و مشارکت داشته و به زودی فرایند تجاری‌سازی آن نیز آغاز می‌شود. 
شایان ذکر است مشعل ماژولار محصولی دانش‌بنیان بر پایه اینترنت اشیاست که در بهینه‌سازی مصرف سوخت نقش بسزایی دارد و مصرف گاز را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. با استفاده از این محصول می‌توان میزان شعله مشعل‌های صنعتی را که حجم بسیار زیادی گاز مصرف می‌کند، کنترل کرد و کاهش داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه