میهمان ایرانی مراسم رونمایی از ضریح حرم حضرت زینب

میهمان ایرانی مراسم رونمایی از ضریح حرم حضرت زینب

آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب(س) که همزمان با ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.


معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که به نمایندگی از تولیت آستان قدس رضوی در این آیین حضور خواهد یافت، گفت: به همت آستان قدس رضوی سال‌های گذشته اتحادیه‌ای در جهان اسلام به ویژه در جهان تشیع با عنوان اتحادیه اعتاب مقدسه جهان اسلام شکل گرفته که دارای 16 عضو از کشورهای ایران، عراق و سوریه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری ابراز کرد: یکی از این پایگاه‌های ارزشمند حرم حضرت زینب(س) است که در سال‌های گذشته به دلیل حضور عوامل تکفیری در این کشور در معرض خطر بوده است.
وی ادامه داد: در ایام میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) شاهد این هستیم که متولیان حرم حضرت زینب(س) اقدام شایسته‌ای انجام دادند و آن هم تعویض ضریح قدیمی حضرت زینب(س) است.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: این رونمایی پیام‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها نتیجه و ثمره مجاهدت فرزندان امت در حفاظت از این سرمایه بزرگ دینی و پاسداشت مقام حضرت زینب(س) است. پیام دیگر این آیین، انسجام نیروهای وفادار به خط اسلام اصیل برای حفظ سرمایه‌های فرهنگی، تمدنی، دینی و مذهبی است که تلاش شده است آن‌ها را حفظ کنند. معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: آیین رونمایی از ضریح حرم حضرت زینب(س) با حضور تولیت‌های حرم حضرت عباس(ع)، عسکریین، کاظمین، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و حضرت رقیه(س) شنبه 23 مهرماه در حرم حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های بین‌اعتابی روز به روز بیشتر و ثمرات آن برای همگان قابل لمس‌تر باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه