رمان 9جلدی «پیامبر» در یک مجلد

رمان 9جلدی «پیامبر» در یک مجلد

مجموعه 9جلدی «پیامبر» همزمان با هفته وحدت از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در یک جلد منتشر شد.


این اثر به قلم نقی سلیمانی، نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان در طول چندین سال تحقیق و پژوهش و بررسی منابع و کتاب‌های فراوان نگاشته شده است. مجموعه ۹ جلدی «پیامبر» براساس روایت‌های قرآنی و با استفاده از نهج‌البلاغه، کتاب‌ها و روایت‌های معتبر، به بیان داستان‌هایی از زندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در دوره‌های مختلف پیش از تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، میانسالی و... می‌پردازد.
مجموعه ۹ جلدی رمان پیامبر که پیش از این به‌ صورت تک‌جلدی منتشر شده توانسته لوح زرین و دیپلم افتخار از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کسب کند و در جشنواره‌های مختلف ادبی از جمله قصه‌های قرآنی، کتاب سال شهید غنی‌پور و کتاب سال مجله سلام بچه‌ها برگزیده شده است. 
نویسنده این اثر در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: «قرآن کتاب قصه نیست‌. با این حال قرآن به قصه توجه خاصی دارد و زیباترین قصه‌ها در طول تاریخ، از قول «تولستوی» یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان جهان، قصه یوسف(ع) است. قصه‌های قرآنی را حتی باید از بُعد داستانی عمیق‌تر بازخوانی و معنا کنیم و آن‌ها را صرفاً یک قصه ساده نبینیم. عمیق‌ترین‌ لایه‌های قصه‌ها هنوز آشکار نشده‌اند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه