پاداش فیفا غیب نشود

پاداش فیفا غیب نشود

فدراسیون فوتبال ژاپن در اقدامی ارزشمند 550 هزار دلار از پاداش بدست آمده خود از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر را برای مدارس فوتبال این کشور اختصاص داد تا از این محل هزینه تجهیز این مدارس پرداخت شود و جوانان و دانش آموزان ژاپنی علاقه‌مند به فوتبال بتوانند با استفاده از امکانات استاندارد بر اساس شیوه‌های نوین آموزش ببینند.


اختصاص بودجه 21 میلیارد تومانی سامورایی‌ها برای توسعه مدارس فوتبال نشان می‌دهد آن‌ها مسیر پیشرفت و ترقی فوتبال کشورشان را در سرمایه گذاری در این عرصه جست‌وجو می‌کنند، موضوعی که در فوتبال ایران نه تنها به هیچ عنوان مورد توجه تصمیم گیرندگان ورزش و فوتبال قرار نمی‌گیرد، بلکه همیشه با نگاه بیزینس و پول‌سازی به آن توجه شده است.
اما مهم‌تر از این موضوع، مسئله‌ای که ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را به خود اختصاص داده، این است که  سرنوشت پاداش حضور ایران در جام جهانی فوتبال چه خواهد شد؟ تیم ملی ایران بر اساس جدول پرداخت پاداش‌های جام جهانی به واسطه حضور در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی حدود 9 میلیون یورو پاداش دریافت خواهد کرد، رقمی که بر اساس نرخ فعلی یورو از مرز 370 میلیارد تومان نیز عبور می‌کند!
برای مردم ایران این مسئله بسیار پراهمیت است که این مبلغ بر اساس کدام برنامه هزینه خواهد شد؟ هرچند مدیران فوتبال ایران علاقه‌ای به پاسخگویی و شفاف‌سازی در این حوزه ندارند اما مطالبه عمومی این است که سر فصل‌های هزینه کرد این مبلغ برای مردم اعلام شود تا آن‌ها متوجه شوند چه مقدار از این مبلغ کلان قرار است صرف توسعه فوتبال و ایجاد زیرساخت‌های حرفه ای برای پیشرفت فوتبال ایران شود؟
البته که مطمئناً تا به امروز برخی اعضای هیئت رئیسه و برخی مدیران فدراسیون فوتبال نقشه‌های پرشماری برای هزینه‌کرد این پاداش قابل توجه کشیده‌اند، اما برابر اساسنامه فدراسیون فوتبال باید به صورت خاص طرح مکتوب چگونگی هزینه کرد این مبلغ به تصویب هیئت رئیسه برسد و در نخستین جلسه مجمع عمومی گزارشی مبسوط در این خصوص به اطلاع اعضای برسد که این مبلغ به چه شکلی هزینه خواهد شد.
مطمئناً تصور اینکه مدیران فوتبال ایران همانند ژاپنی‌ها بخش قابل توجهی از این مبلغ را صرف توسعه و رشد مدارس فوتبال بکنند بعید به نظر می آید اما قدر مسلم این است که این پول در مسیر درست و منطقی هزینه شود تا همه مردم ایران از پوئن ویژه بهره مند شوند، موضوع مهمی که باید به مدیران فدراسیون فوتبال متذکر شد، این است که این پول برای پرداخت پاداش و تأمین اعتبار برای بدهی های سرگردان فدراسیون فوتبال نیست بلکه این پول باید صرف توسعه و رشد و ایجاد زیر ساخت های استاندارد در سراسر کشور شود.
کودکی که در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان به فوتبال علاقه‌مند است از این پاداش سهم می برد،همان‌طور که جوانان علاقه‌مند به فوتبال در کردستان و آذربایجان، کرمان، خوزستان و همه استان های برخوردار و غیر برخوردار زندگی می کنند و عشق فوتبال در زندگی آن‌ها سهم عمده ای دارد.
پس ضروری است مدیران فدراسیون فوتبال پیش از آنکه حساب و کتاب های دیگر خود را برای تأمین اعتبار روی این پاداش پایه ریزی کنند به مردم ایران توضیح دهند مبلغ 370 میلیارد تومان به چه ترتیبی هزینه خواهد شد تا مردم در جریان کامل اتفاقات مرتبط با این موضوع قرار گیرند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه