«مسی» طلا را به سرزمین نقره می‌رساند؟

فرانسه و آرژانتین در فینال جام 2022

«مسی» طلا را به سرزمین نقره می‌رساند؟

امروزعصر از ساعت 18:30 به وقت تهران، دیدار فینال جام‌جهانی 2022 برگزار خواهد شد و فرانسه برای دفاع از عنوان قهرمانی در آخرین گام به مصاف آرژانتین می‌رود.


دو تیم در شرایط یکسان پا به این دیدار نخواهند گذاشت و باتوجه به جدول مسابقات، تیم ملی فرانسه علاوه بر آنکه بازی پرفشارتری را نسبت به آرژانتین در دیدار نیمه‌نهایی پشت سر گذاشت با 24 ساعت استراحت کمتر نسبت به رقیب در استادیوم لوسیل حاضر می شود تا آخرین دیدار از این تورنمنت را به پایان برساند. این موضوع اما برابر دردسری که گریبان‌گیر فرانسوی‌ها شده، از اهمیت چندانی برخوردار نیست و شاگردان دشان به سبب ابتلا به «ویروس شتر»، یکی پس از دیگری تمرینات را از دست داده و راهی درمانگاه می‌شوند. اوپامکانو، کومان، ربیو، واران و ابراهیما کوناته پنج بازیکنی هستند که ابتلایشان به ویروس آنفلوانزا اعلام شده تا وضعیت آن‌ها برای دیدار حساس برابر آرژانتین در هاله‌ای از ابهام باشد.
آخرین باری که فرانسه با استراحت کمتر نسبت به رقیب پا به دیدار فینال گذاشته بود در خانه دیدار نهایی را به پرتغال واگذار کرد و در پایان 120 دقیقه، جام را از دست رفته دید. همچنین دیدار فرانسه و ایتالیا در فینال جام‌جهانی 2006  در شرایطی برگزار شد که فرانسه یک روز استراحت کمتر نسبت به آتزوری داشت این درحالی است که در مسیر رسیدن به فینال فرانسه با حریفانی سرسخت‌تر از جمله انگلیس روبه‌رو شد و آرژانتین به لطف پیروزی کرواسی مقابل برزیل، از سر شاخ شدن با سلسائو گریخت.

 محبوبیت سرزمین نقره
ورزشگاه لوسیل که میزبان دیدار پایانی مسابقات جام جهانی 2022 در قطر خواهد بود، در مجموع 88 هزار و 966 تماشاگر گنجایش دارد. در این بازی طبق آمار ۵۰ هزار هوادار آرژانتینی و 6 هزار هوادار فرانسوی را گردهم می‌آورد.
در طول جام جهانی 2022 و در تمام دیدارهای مسی و یارانش تقریباً اکثریت قریب به اتفاق تماشاگران از این تیم آمریکای جنوبی حمایت کردند. دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه پیش از دیدار با آرژانتین در نشست خبری با تأیید این موضع  گفت: می‌دانم آرژانتینی‌ها و برخی از فرانسوی‌ها نیز دوست دارند مسی قهرمان شود. این تیم آرژانتین پشتوانه مردمی بسیار خوبی دارد. انتظار دارم فضای خوبی در فینال باشد، مردم آرژانتین پرشور هستند. این نسبتاً چیز خوبی است؛ زیرا فینال جام جهانی است و باید هم همین‌طور باشد. ما تیم جوانی داریم که ممکن است کیفیت کمتری نسبت به حریف داشته باشیم ولی در دیدارهای مهم، مدیریت بر احساسات مهم است. آرژانتین هنوز هم می‌تواند کاری متفاوت انجام دهد.
آرژانتین در ششمین فینال جام جهانی مقابل فرانسه حضور خواهد داشت اما اسکالونی مقایسه با بهترین مربیان این کشور در گذشته، از جمله منوتی، بیلاردو و آلخاندرو سابلا را کم اهمیت جلوه  داد و گفت: نمی‌توانم خودم را با مربیان دیگر مقایسه کنم. نمی‌توانم خودم را در سطح آن‌ها قرار دهم. فقط احساس می‌کنم که در فینال هستم. ما در این جام به همه ۲۳ بازیکن خارج از دروازه، فرصت بازی داده‌ایم که این برای من بسیار مهم است، چون همه آن‌ها لیاقتش را داشته‌اند. من قبل از بازی به بازیکنانم گفته بودم نگران نباشند. مقابل هلند هم ما کاری را که می‌بایست، انجام دادیم و در این بازی هم آن‌ها فقط باید کار خودشان را انجام دهند.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه