سوگند پزشکی در حرم مطهر رضوی

با حضور دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

سوگند پزشکی در حرم مطهر رضوی


​​​​​​​مراسم دانش‌آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشورهای هند، پاکستان، سوریه، لبنان و نیجریه در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد‌. حجت‌الاسلام ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر چه کسب علم و دانش ما بیشتر شود پی بردن به نادانسته‌هایمان نسبت به این جهان بیشتر و بیشتر می‌شود، گفت: پایان دانشی که در محضر علما ما را متواضع‌تر کند و مردم از او منتفع شوند، بهشت است. ما در محضر عالم آل محمد(ع) ضمن آرزوی سعادت و سلامت از خداوند متعال خواستاریم در پناه و سایه الطاف امام رئوف به شما دانش‌آموختگان قلب‌هایی عطا کند که خدمتگزار بشریت و یاری‌رسان نیازمندان باشید.
دکتر محمدعلی خلیل‌زاده، مشاور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) محل رفت و آمد فرشتگان و مرکز علم و معرفت است. وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) در مقام علمی دارای بالاترین مقام‌ها هستند، ابراز کرد: امام رضا(ع) در بین ما ایرانی‌ها القاب متعدد و پررنگی دارند اما از معروف‌ترین آن‌ها لقب عالم آل محمد(ع) و امام رئوف است. خلیل‌زاده ادامه داد: در قرآن کریم به علم و دانش‌اندوزی توجه ویژه‌ای شده است، در آیه ۴۳ سوره رعد آمده است: کافران بر تو اعتراض کنند که تو رسول خدا نیستی، پس بگو: تنها گواه بین من و شما، خدا و عالمان حقیقی به کتاب کافی خواهد بود.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه علم، فرهنگ و پزشکی افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی با داشتن چندین میلیون کتاب، نسخ خطی، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) و... از باسابقه‌ترین و بی‌نظیرترین کتابخانه‌های جهان به شمار می‌رود که خدمات بی‌نظیری به جامعه علم و دانش عرضه می‌کند. خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی که از نقاط مختلف جهان برای تشخیص و درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، دارالشفا، داروسازی ثامن، سامان دارو و... نیز از دیگر مراکزی هستند که در حوزه سلامت و درمان مشغول فعالیت هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه