افزایش تجارت باآسیای مرکزی از مرز سرخس

افزایش تجارت باآسیای مرکزی از مرز سرخس

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی بازه ۹ ماهه سال جاری ترددهای تجاری از پایانه مرزی سرخس خراسان رضوی با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.


رضا صحراگرد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به طور کلی در بازه زمانی یاد شده ۶۳ هزار و ۵۷۶ دستگاه ناوگان صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با ۷۹۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی سرخس تردد کرده‌اند که رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: تردد ناوگان صادراتی در این مدت به میزان 7هزار و ۵۳۵ دستگاه، ۴۵ درصد و تردد ناوگان حامل بار ترانزیت خروجی با ۲۶ هزار و ۸۷۱ دستگاه، ۴۱درصد افزایش داشته است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین میزان تردد ناوگان وارداتی از طریق پایانه مرزی سرخس با ۵۰۲ دستگاه نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰۶ درصد رشد داشته و ترانزیت ورودی نیز با ۱۳ هزار و ۹۳۷ دستگاه، ۲۳ درصد افزایش یافته است.
صحراگرد افزود: تمایل بازرگانان و صاحبان کالا درخصوص خروج محموله‌های تجاری از این پایانه مرزی و افزایش صادرات و تردد کالاهای ترانزیتی به روش بارسپاری(ترانشیپمنت) از دلایل اصلی رونق تجارت از این پایانه مرزی بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه