پروژه آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور 11 ساله شد

پروژه آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور 11 ساله شد

سال ۹۰ بود که زمزمه‌های ایجاد آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور در خراسان‌ جنوبی شنیده شد. اکنون پس از یک دهه هنوز این مرکز افتتاح نشده و نیازمند اعتبارات است.


محمدعلی بخشی، سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا از تخصیص اعتبار به پروژه ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور خبر داد.
وی افزود: میزان ۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی(مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان) به این پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی و پدافند زیستی استان اختصاص پیدا کرد. پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر افزون بر ۹۲ درصد بوده و در صورت تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده، این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
اکنون تأسیسات و محوطه‌سازی آزمایشگاه مانده است. در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان بر اساس مطالبات مسئولان استانی و اهمیت و ضرورت راه‌اندازی این آزمایشگاه، اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی مصوب شد که هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.
بخشی ادامه داد: در حال حاضر نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شود و آماده شدن پاسخ آزمایش‌ها دو هفته طول می‌کشد و این مسئله در بحث صادرات مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ اما با افتتاح آزمایشگاه به سرعت می‌توانیم پاسخ آزمایش‌های فراورده‌های خامی را برای صادرات آماده کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه